CD-R i CD-DA - coś wiecie? ;)

Autor: Wojciech Grobel (wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 13 Mar 2000 - 22:12:50 MET

Witam
Jakiś czas temu zapodałem posta o różnicy między CD-R a CD-R for audio. No
i nadchodzi moment rozwiązania ;) mojej sprawy. Chodziło o to, że nowa
wieża Philipsa nie chce czytać CD-R, chociaż w instrukcji pisze, że ma
czytać. Wujek poszedł do sklepu, ale nic nie wskórał :(. Przegadali go :(.
Wiedziałem, że tak będzie, ale ja nie mogłem - pójdę w czwartek i w
związku z tym mam prośbę.

Piszcie wszystko, co wiecie na temat CD-R i CD Digital Audio. Jak ktoś zna
jakieś ciekawe linki - mile widziane :). Ja oczywiście też będę szukał po
sieci, ale może dzięki Wam dowiem się czegoś, czego nie znajdę. A
interesuje mnie dosłownie wszystko, np. jakich substancji używa się do
produkcji płyt CD-R (no wiecie, te kolorki i jeszcze co to za plastik może
ktoś wie), jak wygląda sesja audio (co jest przed track'ami, co po, czy
jest jakaś korekcja błędów). Czy jest jakiś oficjalny opis standardu
CD-DA. Oczywiście, gdyby ktoś w końcu wiedział, czym się różnią CD-R od
CD-R for audio, to też chętnie się dowiem :). Tzn. wiem już, że na tych
"for audio" są już jakieś dane dla nagrywarek "niekomputerowych" (za to
dziękuję - zawsze coś), żeby mogły nagrywać, ale nie wiem co to za dane
:(. Facet w sklepie rozmawiając z Wujkiem (który, niestety, na nagrywaniu
nie zna się kompletnie) twierdził, że wieża nie musi czytać płyt, które ja
nagrałem, bo to zwykłe CD-R, komputerowe, a w instrukcji jest znaczek: "CD
Digital Audio Recordable" (taki jest, z tego wynika, na tych "for audio").
Tymczasem CD-DA to przecież rodzaj sesji, a nie płyty... więc ja mając
CD-R w momencie nagrania sesji CD-DA robię z niej CD-DA Recordable (no,
może już wtedy to niekoniecznie recordable;)) zgadza się? Będę musiał
pogadać z facetem ze sklepu, albo z kierownikiem, lepiej. A swoją drogą,
to w sklepach robią wszystko, żeby tylko nie przyjąć sprzętu z powrotem
:(. Poprzednio sprzedawca stwierdził, że płyta źle nagrana, teraz
poinstruowany Wujek wiedział, że dobrze, to mu kit o CD-DA wciskają :(((.
Mam nadzieję, że to tylko kit... :((.

PS. Sorki, że długie wyszło. Mam nadzieję, że ktoś doczytał :).

--
Wojciech Grobel
wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl