Re: 100% pewność nagrania CD i weryfikacja

Autor: KoST s.c. (kostsc_at_enter.net.pl)
Data: Sun 12 Mar 2000 - 17:37:36 MET

Janusz - Vahanara wrote:

> Problem:
> Chcę mieć 100% pewność, że dane na płycie CD zostały zapisane bezbłędnie.
> Jak zweryfikować nagraną płytę CD?
>
> Można po nagraniu każdej płytki kopiować całą jej zawartość na innym
> komputerze używając zwykłego CDROMa.
> Jednak spotkałem się już ze Ľle nagraną płytą. Wszystkie pliki skopiowały
> się na dysk w czasie kontroli poprawnie, jednak po pewnym czasie, gdy trzeba
> było wrócić do archiwum, okazało się, że wszystkie większe pliki (powyżej
> ok. 400 kB) są błędne (archiwa ZIP i RAR nie dają się odczytać, nie
> [...]

Ja korzystam z menedżera plików FAR - pod F11 ma porownywanie
plików - po nagraniu płytki otwieram w jednym oknie płytkę,
w drugim katalog który szedł na płytkę - po kilku minutach wiem, czy płyta
jest nagrana dobrze, czy Ľle.

Tomek

PS.
Podam na wszelki wypadek link - niecałe 600 kB
 ftp://rarsoft.ti.sk/pub/far/Far163.exe