100% pewność nagrania CD i weryfikacja rezultatów

Autor: Janusz - Vahanara (vahanara_at_olimp.gapp.pl)
Data: Sun 12 Mar 2000 - 16:14:42 MET

Problem:
Chcę mieć 100% pewność, że dane na płycie CD zostały zapisane bezbłędnie.
Jak zweryfikować nagraną płytę CD?

Można po nagraniu każdej płytki kopiować całą jej zawartość na innym
komputerze używając zwykłego CDROMa.
Jednak spotkałem się już ze źle nagraną płytą. Wszystkie pliki skopiowały
się na dysk w czasie kontroli poprawnie, jednak po pewnym czasie, gdy trzeba
było wrócić do archiwum, okazało się, że wszystkie większe pliki (powyżej
ok. 400 kB) są błędne (archiwa ZIP i RAR nie dają się odczytać, nie
spakowane pliki graficzne podobnie). Tragedia :-(((

Jak weryfikować nagranie?
Sprawdzać CRC?
Jakim oprogramowaniem pod Windows 95?
Najlepiej by porównywało też pliki na komputerach udostępnianych w sieci
Win95.

--
Janusz - Vahanara