Odp: Asus P3B-F

Autor: Tomu$ (baton_at_iname.com)
Data: Tue 07 Mar 2000 - 05:16:32 MET

Użytkownik Zibi <magicpc_at_dl.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:XESw4.37583$WD.933906_at_news.tpnet.pl...
> Mam coraz więcej problemów z tymi płytami i jeżeli ktoś z was mógłby mi
> pomóc to wielkie dzięki.
> Pierwszy problem pojawia się przy instalacji Win98SE - podczas instalacji
> ginie od czasu do czasu drugi kontroler IDE(jest na nim wykrzyknik).Drugi
> problem jest trochę bardziej złożony zmontowałem komputer z tą płytą i
> jakimiś standardowymi podzespołami i komputer od czasu do czasu się nie
> włącza ; gdy się tak dzieję wyjmuję mu pamięć(dimma), wkładam jakiegoś
> innego i się odpala,po czym wkładam tego samego dimma co był poprzednio i
> [...]
Jeśli chodzi o ten drugi problem to spróbowałbym z innym zasilaczem ATX...
Miałem do tej pory P2B P2B-F a teraz P3C2000 z P3B-F się nie zetknąłem...
ten ostatni nabytek za chorobę nie chciał się odpalić z moim kochanym
zasilaczem Enlighta

z innym poszedł bez problemu. Znajomy miał podobne problemy (nie pamiętam
czy z Abitem czy Asusem) jednak jemu komput się włączał z tym że musiał
power naciskać kilka razy :-)
Specyfikacja Asusa podaje że przy włączonym Susupend to RAM i innych opcjach
Wake up on....
potrzeba min. 720 mA 5V napięcia w stand by... Enlight miał niby 1A, a
jednak coś nie tak...
Przypuszczam że ten zasilacz wymaga stosunkowo dużego napięcia załączenia (w
ATX to płyta steruje zasilaczem)
którego ASus nie dawał...
Może to właśnie to - inne pamięci inny pobór prądu (?)
w każdym razie radzę spróbować z innym zasilaczem i wyłączyć w biosie w/w
funkcje - jak pomoże ... no to już wiadomo
BTW: Tak poza tym to naprawdę b. dobre płyty.. no ale nic nie jest bez skazy
:-)
pozdrawiam i życzę sukcesów
Tomu$ baton_at_iname.com