Re: Jaka nagrywara i dysk SCSI ?

Autor: Maciej Machacz (xenes_at_ds13.agh.edu.pl)
Data: Mon 28 Feb 2000 - 18:01:04 MET

>Chcę kupić jakąś nagrywarę: Plextor, Yamaha czy może coś innego?(8X lub
12X)

Polecam Plextora, ewentualnie TEAC'a

>Chcę SCSI, bo chcę mieć możliwość robienia czegoś innego na pececie gdy
>nagrywara będzie w akcji.
>Czy SCSI mi to umożliwi?

Nawet na IDE jest mozliwa normalna pracap odczas nagrywania (oczywiscie
tylko pod NT ;-), natomiast SCSI generalnie jeszcze mniej obciaza procesor
wiec ryzyko uwalenia plytki wyraznie spada, nie mowie juz o osobnych
kanalach dla dyski i dla nagrywarki.

>Jaki kontroler - dodam tylko, że planuje kupno HDD SCSI.

Najlepiej z gory zakupic sobie plyte z kontrolerem Ultra 2 WideSCSI (np.
ASUS, Gigabyte etc.) Same kotrolery U2W sa cholernie drogie (ponad 1kzl)

>Czy jest jakaś różnica między LVD a W2W SCSI?

LVD to jest standard wyjsc (zasilanie wspolne na jednym laczy), generalnie
wykorzystywany w kieszeniach typu Hot-Swap. U2W SCSI jest to standard zlacza
(typ konktrolera) - max 80MB/s teoretycznie na interfejsie.

>Co sądzicie o CD Plextora 40X SCSI?

Moim zdaniem aktualnie absolutnie najlepszy i najmniej awaryjny naped na
rynku.

--
Maciej Machacz
xenes_at_ds13.agh.edu.pl