Odp: Jaka nagrywara i dysk SCSI ?

Autor: Paweł Bąkowski (pawelb_at_toyrad.com.pl)
Data: Tue 29 Feb 2000 - 12:15:47 MET

Użytkownik Musashi <kefren_at_kki.net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:89drue$hrp$1_at_galaxy.uci.agh.edu.pl...
> Chcę kupić jakąś nagrywarę: Plextor, Yamaha czy może coś innego?(8X lub
12X)
> Chcę SCSI, bo chcę mieć możliwość robienia czegoś innego na pececie gdy
> nagrywara będzie w akcji.

To musisz niestety kupić kopiarke do płyt. Komputer jest wyłączony z użytku
w trakcie kopiowania , z chęcia sam poznam aplikacje która pozwala kopiować
płyty w tle

> Czy SCSI mi to umożliwi?
> Jaki kontroler - dodam tylko, że planuje kupno HDD SCSI.
> Czy jest jakaś różnica między LVD a W2W SCSI?

Ultra2Wide i LVD w sumie oznaczaja to samo LVD (Low Voltage Differential) to
sposób transmsji sygnału po magistrali umożliwia zastosowanie dłuższego
kabla niż HVD z UltraWide

Nowosc to U3W lub U160W magistrala też jest LVD

Jeżeli planujesz jeden dysk to wystarczy Ci kontroler UltraWide, poniewaz
juz tu masz ograniczenie transmisji przez osiagi wewnętrzne dysku a nie
przez magistrale.
Jeżeli chcesz podłaczyc więcej niz jeden dysk zastosuj Ultra2Wide lub
Ultra3Wide

A szczerze kupić najlepiej dysk UDMA/66 taniej a prędkość ta sama, wszystko
w kwestii driverów i obciążenia procesora przez nie. Zostosowanie magistrali
SCSI ma sens przy wielodostępie do danych na dysku lub nagrywaczki, scanera.

Sam w tej chwili z dwóch dysków 4,3 GB Ultra2Wide przesiadam się UDMA/66

Polecam jedno kanałowy kontroler Adapteca 2940U2W, posiada on mostek
umożliwiający oddzielalenie wolniejszych urządzen od szybkich. A to jest
ważne dlatego, że magistral SCSI działa zawsze z prędkością najwolniejszego
urządzenia.

Pozdrawiam Pablo