Re: uaktualnienie BIOSu

Autor: GLOB (glob_at_pcshop.com.pl)
Data: Sun 27 Feb 2000 - 22:59:35 MET

Wojtek Frabinski napisał(a) w wiadomości:
<8epdbsgdgorha32jpncg08sahh31r3k6jt_at_4ax.com>...
>Chciałbym uaktualnić BIOS w moim ABIT BE6-II (a konkretnie w
>kontrolerze UDMA66). Mógłby ktoś dokładnie mi opisać jakie konkretnie
>pliki potrzebuje, i krok po kroku co zrobić? Niby w plikach txt
>wszystko opisane ale nigdy jeszcze BIOSa nie uaktualniałem, a to chyba
>ryzykowne? Nie chciałbym czegoś zepsuć. Jestem po tygodniu walki z
>nowym kompem i jeśli jeszcze padnie płyta głowna to :-(((
>--
>Wojtek Frabinski
>wojtekfr_at_alpha.net.pl
>My Meat Loaf site http://www.meatloaf.px.pl
>ICQ 50443653

> [...]

1. Musisz miec plik z zapisanym BIOSem. Mozesz go sciagnac ze strony WWW
Abita. Taki plik nazywa sie z reguly ABITBE6.BIN lub cos podobnego.

2. Musisz miec program do uaktualniania BIOSu. AWDFLASH.EXE jesli masz BIOS
Awarda lub AMIFLASH jesli masz BIOS Ami.

3.Zgrywasz te pliki np. do katalogu OKO i odpalasz PCta w TRYBIE MS-DOS.

4. Uruchamiasz AWDFLASH.EXE z parametrem (nazwa pliku z nowym biosem) czy
np.
AWDFLASH NOWYBIOS.BIN

5. Program zapyta Cie jeszcze czy zapisac stary BIOS do pliku. Mozesz wybrac
YES i podac nazwe - stara wersja moze sie przydac w przypadku problemow z
nowa - przeprogramujesz z powrotem.

6. Program zapyta Czy jestes pewien ze chcesz programowac BIOS. Po
nacisnieciu (Y)es juz nie ma odwrotu. Zaczyna sie programowanie. Dobrze miec
UPSa bo wylaczenie komputera w trakcie tej czynnosci spowoduje ze komputer
tak szybko sie nie wlaczy i konieczna bedzie wizyta w serwisie.

Pozdrawiam i zycze powodzenia.

Grzesiek