Re: dyski IBM 20 GB

Autor: Michal Zielinski (zielinski_at_ckzeto.com.pl)
Data: Mon 26 Feb 2001 - 17:10:52 MET

> Tu bym mocno polemizował, mam ten dysk i niestety zarówno hałasuje jak
> i się grzeje, jak chyba większość dysków 7200 rpm, faktem jest że
> hałas jest specyficzny ale jest, mi przypomina buczenie jakie słychać
> pod liniami wysokiego napięcia ;)

Fakt, ze halas jest specyficzny. Jednak moje DPTA jest cichsze od Seagate
Medalist Pro 2,5 GB. Zaden z dyskow sie nie grzeje - po dotknieciu reka sa
ledwo letnie, po okresie dziewieciogodznnej pracy. na elektronice od IBM'a
jeden scalak jest goracy, i to wszystko. Kiedy kupowalem MP 2,5 GB, ludzie
straszyli mnie, ze te dyski bardzo sie grzeja i "dlugo nie pociagnie".
Przykrecilem do obydowy, zalozylem nawet dodatkowy wiatrak...i nic, ni
grzeje sie. Podejrzewam moj zasilacz, kumpla Seagate 1,2 GB, w oudowie 5 (
ta sama co 2,5 GB) u niego w komputerze grzeje sie bardzo, u mnie wogole.
Dyski przykrecone na stale do obudowy, ok 2 cm jeden wyzej niz drugi -
wywiercilem dodatkowe dziury.

Zastanawiam sie tylko, czy nie dokupic do niego kontrolera ATA 66 na PCI.
Zwiekszylbym predkosc dzialania dysku ( pytanie o ile), a w przyszlosci
kntroler dzialalby z Asusem P3B-F.

W HDTach'u - transfer ok 25,3 kbps, czas dostepu 11,7 , cpu 12.5 %.

Pozdrowienia

Michal Zielinski              zielinski_at_ckzeto.com.pl    ( Lodz)
Odpowiadajac usun REMOVE_ME z adresu
ICQ UIN: 9813568                                      +48 601 266310