Re: 233MMX puszczony na 1.5x66 - jakie konsekwencje?

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_antares.astrouw.edu.pl)
Data: Sat 26 Feb 2000 - 15:03:52 MET

Tałajczyk Piotr wrote:

> [ Artur Gawryszczak ] wrote:
>
> bałem się, że może będzie wyświetlać głupoty w stylu 90MMX, albo cus w
> tym stylu, ale (tak jak pisałem) od razu bo bootnięciu pokazał 233MMX.

Od tego co Bios wyswietla malo zalezy. Bawilem sie kiedys K5 ?PR133? -
takim co uzywa mnoznika x2 jako x1.75 z roznymi mnoznikami i roznymi
magistralami i udalo mi sie znalezc takie kombinacje, ze BIOS mylil sie
o kilkanascie MHz, (pewnie on nie umie liczyc/mierzyc MHz), natomiast w
benchmarkach i miernikach wychodzilo tyle MHz ile potrzeba, a i fps w Q1
zachowywal sie bez niespodzianek.

> oczywiście. ;)
> miałem na niej 166MMX. na jednonapięciowej bym go nie puszczał bo by
> było mi go po prostu szkoda.

Sprawdzalem : na oko 70 st. Celsjusza :). Najdziwniejsze jest to, ze na
jednonapieciowej byl goracy, a na dwunapieciowej ustawionej 3.3/3.3 nie
bardzo. Chyba, ze plyta oszukala. Bede musial kiedys pomierzyc ...

> [...]
> 166MMX. problem w tym, że nie mam opisu, ani strony producenta (ctbios
> nie pomógł a na ping.be/bios też nic nie ma - zresztą nie chce mi sie
> szukać). nie ma opisu do 'mnożnika'.
> metodą 'czuja' doszedłem do tego, które mniej więcej zrowki
> odpowiadają za mnożnik i zacząłem nimi kręcić. na standardowych
> ustawieniach (pod 3.5x66)166 ląpał się jako 133mmx. rzuciłem więc
> monetą i przetasowałem zworki. złapał sie na 166mmx - czyli ok.
> czy 166mmx puszczony na swoim niestandardowym mnożniku (ale chodzącym
> jako 166mmx ze względu na blokadę mnożnika) nie będzie brużdził w systemie?

Nie jestem pewien, ale chyba kiedys przez pare tygodni mialem ustawiony
3x, chodzil jako 2.5x83 (#%^@ blokada), zadnych anomalii. Na mnozniku 2x
tez przechodzil testy normalnie. Durnoty moglyby byc, gdyby jakis
program probowal zczytac magistrale i mnoznik z plyty i uzywac tego do
czegos (Sandra potrafi, tyle, ze u mnie odczytuje glupoty : 50, lub
55MHz bus i jakis dziki mnoznik i za ChRL nie wychodzi jej zmierzone
208MHz)

pozdrowionka

--
	Artur Gawryszczak