Odp: dyski IBM 20 GB

Autor: micha (michalk_at_kki.net.pl)
Data: Fri 25 Feb 2000 - 12:01:22 MET

Cze.

Kiedys mialem IBM DHEA 4,3 (512kB, 5400rpm, UDMA33) - byl b.cichy (obroty,
odczyt i zapis), jak na tamte czasy byl tez b.szybki.
Potem mialem IBM DTTA 10,1 (512kB, 5400rpm, UDMA33) - byl troszke
glosniejszy (odczyt i zapis) ale dalej b.cichy (w porownaniu np. z seagate).
Jak na swoje czasy byl wystarczajaco szybki.
Teraz mam IBM DPTA 20,5 (2MB, 7200rpm, UDMA66) - glosniej sie kreci (ok. bo
wiecej obrotow) ale duzo glosniej czyta i zapisuje (i tak ciszej niz
seagate, jak na moje ucho). Jest wystarczajaca cichy - nie jest denerwujaco
glosny.
Jesli chodzi o temperature pracy, to kazdy nastepny byl coraz cieplejszy,
ale nawet na tym ostatnim nie poparze sobie paluchow jak na seagate. Jest
raczej chlodno-cieply.

Nie mialem nigdy problemow z IBM, ani w domu (tylko trzy modele), ani tez w
pracy (duzo wiecej dyskow roznych modeli). Z mojego doswiadczenia wynika, ze
seagate niestety czasem sie psuje (4 dyski w ciagu gwarancji i 7 po
gwarancji - np 4m-ce po gw.), Caviary tez czasem padaja. Nie wiem moze to
tylko traf, ale IBM (tfu, tfu...) sie mi jeszcze nie popsul, a mam nawet
BARDZO stare modele.

pzdr

Użytkownik Wojtek Frabinski <wojtekfr_at_alpha.net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:j607bs84qhhrd2obkavk71ng8den0l5gg1_at_4ax.com...