Re: Co daje BIOS na kontrolerze SCSI?

Autor: Filip Ozimek (filip_at_zamoyski.edu.pl)
Data: Thu 24 Feb 2000 - 21:27:21 MET

Grzegorz Adamski <gadamski_at_go2.pl> wrote:

> Chcę kupić tani kontroler SCSI do skanera i nagrywarki (nie będę używał
> dysków twardych SCSI).

        Tekram DC-310 + przelotka na skaner.

> Mam do wyboru:
> TRIPACE TP-510 ISA (bez biosu)- koszt 70 zł
> TRIPACE TP-910 PCI (z biosem)- koszt 115 zł

        910 chyba nie ma BIOS'u.

> Co daje mi BIOS na kontrolerze i czy warto płacić więcej żeby dostać kartę z
> BIOS-em ????????

        BIOS jest potrzebny, aby wystartować z dysku SCSI system.

> Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z użytkowania któregoś z tych kontrolerów ?

        Same najgorsze.

> Czy ktoś używał ich pod Linuxem ?

NIE KUPUJ TEGO!!! Piszą, że dziala pod Linuksem, ale to gówno prawda. Sa
jakieś stare, i do tego niekompletne drivery pod 2.0.35 albo 36 i do tego
nie dzialające. Co prawda komuś dalo się to odpalić (mam nawet spaczowane
kawalki zrodla do tego) ale tak sobie. To jest taki chwyt marketingowy aby
zlapać frajerów.

--
Filip Ozimek, 2:480/33.56