Re: Zagadka - UPS vs. monitor

Autor: Gizmo (gstask_at_USUN-TO.polbox.com)
Data: Wed 23 Feb 2000 - 07:58:01 MET

>: W momencie gdy wlaczam monitor w UPSie przepala sie bezpiecznik.
>: Natomiast kombinacja:
>: gnizdko -> UPS -> listwa -> monitor dziala poprawnie, jednak wstawianie
>: listwy za UPS nie jest zalecane.
>:
>: Gdy podlacze: gnizdko -> listwa-> monitor wszystko jest OK - monitor
>: dziala normalnie.
>: Gdy do UPSa podlacze TV, video itp tez dziala normalnie.
>:
>: Problemy wystepuja od pewnego okresu wczesniej wszystko bylo OK.
>:
> [...]
Ten uPS jest po prostu do du... Na przyszlosc kupuj Fideltronika. Cena
podobna, na wyjsciu dwa gniazdka (a nie jedno!!!) no i na wejsciu jest
bezpiecznik 3.15A a nie 2A!!!
Rowniez kupilem przez przypadek Evera - chlam. Stare monitory w
momencie wlaczenia pobieraja (skok jednostkowy) wiecej pradu niz
przewidzieli to inteligentni konstruktorzy Everkow. Rowniez mi sie
palil, wstawilem tam w koncu bezpiecznik 3.15A i o dziwo jak dotad ups
sie nie spalil, bezpiecznik oczywiscie tez.

Pozdrawiam inteligentych konstruktorow ups'ow z jednym gniazdkiem na
wyjsciu i bezpiecznikiem 2A na wejsciu.
Doprawdy nie rozumiem tych "madrych" ludzi. Kaza podlaczac pod upsa'a
listwe zasilajaca, ktora ma wstawione bezpieczniki najczesciej po 10A,
woadomo zatem ze zawsze padnie ten w ups, tym bardziej ze jest takiej
mizernej wartosci. Taką konstrukcje to mozna wykorzystac do
podlaczenia glosnikow albo lampki nocnej a nie kompa! Oczywiscie sa
tez i normalne ups'y tej firmy o lepszych pojemnoscich i parametrach
jednak do domowych zastosowan sa juz cenowo nie korzystne. Fideltronik
spisuje sie znacznie lepiej.