Re: komputer z 12V

Autor: AudioTechnica (audiotechnica_at_prodigy.net)
Data: Tue 22 Feb 2000 - 14:54:31 MET

"ToMasz" <witu_at_polbox.com> wrote in message
> Dobrywieczór
> Problem jest następujący:
> Czy i jak można, zasilać komputer z akumulatora 12V ?. Czy
wystarczą
> napięcia:12 i 5 Volt. Układ złożony z przetwornicy 12->220~ i
standardowego
> zasilacza to nie najlepsze wyjście! Pomóżcie!!!
> ToMasz

Twoj pomysl to raczej niewypal jesli chodzi
o zasilanie desktopa z aQmulatora. Desktop
wymaga kilku napiec (5V,12V,3.3V oraz dla
-12V i -5V dla magistrali ISA - prawie wszystkie
starsze plyty tego wymagaja). Musialbys wiec
zbudowac dosc skomplikowany uklad, ktory
podawalby te wszystkie napiecia z odpowiednim
zapasem mocy. Poza tym, jak zamierzasz rozwiazac
problem sygnalu Power_Good? No i jesli masz
plyte ATX, to musisz pomyslec o ukladzie standby
i wlaczaniu tego calego ustrojstwa. Generalnie,
musialbys zbudowac caly zasilacz od poczatku z
pominieciem przetwornicy impulsowej zmieniajacej
220V/110V AC na zadane wartosci DC. Wszystko
inne musialbys wsadzic tam jeszcze raz. Moze by
tak dorwac schemat zasilacza i wpiac sie z tym
aQmulatorem gdzies za przetwornice, a ja sama
odlaczyc? Kombinuj, moze sie dokombinujesz.
Generalnie jednak przetwornia 12VDC-->220VAC
jest najbezpieczniejszym, najlatwiejszym oraz
najtanszym rozwiazaniem.

Anyways, zycze powodzenia.

--
AudioTechnica (or compatible)