Re: Predkosc CD

Autor: fEnIo (fenio_at_krakow.jest.spoko.pl)
Data: Sun 20 Feb 2000 - 16:06:52 MET

"MoN" <mm99_at_promail.pl> zapodal(a):
>Czesc..
>Mozecie mi napisac co znaczy predkosc
>CD-ROM np. 24x ??
>O co tu chodzi .... ze 24 razy czego jest ?
>Tu chodzi o predkosc odczytu ale np. 24x
>malo mi mowi .... jak to sie przelicza na bajty na sekunde ???
pierwsze CDROMy odczytywaly z predkoscia 150kb/s
pozniej gdy wychodzily nowe modele to oznaczalo sie ich predkosc
podajac ile razy szybsze sa od tego pierwszego..
wiec 24X znaczy 24 x 150 kb/s = 3600 kb/s
inna sprawa ze gdzies od 12x w gore CDROMy z rozna predkoscia czytaja
brzeg plyty i srodek... wiec ogolny transfer jest duzo mniejszy..

mam nadzieje ze Cie oswiecilem :)

fEnIo