Re: Wylaczyc DMA przy pracy w PIO4 ?

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_antares.astrouw.edu.pl)
Data: Fri 18 Feb 2000 - 13:30:08 MET

Artur Mariansky wrote:

> Ale najwazniejsze jest dla mnie , czy DMA ma byc zaptaszkowane, nawet jak
> sie pracuje w PIO4 ?

nawet w PIO0 :)

> Jesli tak, to znaczy, ze DMA nie ma wiele wspolnego z UDMA.

Zdaje sie ze najbardziej wspolne ma trzy litery : 'D','M','A' :)

> Moze ktos mi wyjasnic co to znaczy i do czego sluzy ?

Robilem kiedyzs zmudna serie pomiarow od PIO0 do PIO4 i UDMA33 wlaczajac
i wylaczajac DMA. Mierzylem czas kopiowania pliku wav ~150MB miedzy
partycjami i czas czytania go przez Cool Edit Pro (wykasowany *.pk).
Ogolne wyniki sa takie : bez DMA transfer beznadziejny, procesor
zapchany, w wyzszych trybach widac, ze bariera jest szybkosc proca, lub
transfer do pamieci, po wlaczeniu DMA roznice miedzy kolejnymi trybami
rzedu kilku % (nie mam przy sobie wynikow; mozesz sprawdzic u siebie),
dopiero przy PIO2 i nizszych transfer spadal - to oczywiste. Wnioski : z
pojedynczym dyskiem trzeba sie nakombinowac z plikami o rozmiarach
>=100MB, zeby zaoszczedzic 1 sekunde przelaczajac sie z PIO4 na UDMA33! Nawet dwa starsze dyski moga miec problemy z wykorzystaniem pelnego pasma trybu PIO4.
Sprzet (zabytkowy) : iP166MMX_at_208 (bus=83MHz), 64 MB SDRAM, IBM DTTA 8.4
GB, Aladin IV+ ze sterami bm ALi 3.50, W98.

--
	Artur Gawryszczak
	gawrysz_at_antares.astrouw.edu.pl