Re: Wylaczyc DMA przy pracy w PIO4 ?

Autor: Dariusz Flaga (dflaga_at_telesto.tele.pw.edu.pl)
Data: Thu 17 Feb 2000 - 17:05:43 MET

> Ale najwazniejsze jest dla mnie , czy DMA ma byc zaptaszkowane, nawet jak
> sie pracuje w PIO4 ?

Jak jest zaptaszkowane to nie pracuje w PIO.

> Jesli tak, to znaczy, ze DMA nie ma wiele wspolnego z UDMA.
> Moze ktos mi wyjasnic co to znaczy i do czego sluzy ?

Ma wiele wspolnego.
Mowiac w wielkim skrocie:
PIO - tryb pracy w ktorym transmisja miedzy urzadzeniem, a pamiecia odbywa
sie z udzialem procesora (i to on czyta z portu i pisze do pam. lub odwrotnie),
DMA - transmisja z/do urzadzenia/pamieci realizowana bez udzialu procesora
na drodze sprzetowej (jest takie cos co sie nazywa DMA controller) i to cos
zarzadza transmisja, a DMA to jak sama nazwa wskazuje Direct Memory Access.
Po co DMA - zeby nie mieszac do transmisji procesora, skoro moze sobie przez
ten czas cos innego robic lub odpoczywac.

--
Pozdrawiam - Darek.
*  dflaga_at_elka.pw.edu.pl               *