overclocking Pentium III 450

Autor: RAF (rafalj_at_sec.polbox.pl)
Data: Thu 17 Feb 2000 - 10:51:57 MET

zwolennikiem o/c nie jestem, ale pod wplywem goraczki i grypy czlowiek rozne
rzeczy popelnia. mam otoz P3/450 i plytke Aopen AX63Pro. Temperatura
"normalna" procka 28stC. pierwsze co zrobilem to zmienilem mnoznik z 4,5 na
5. Nic to nie dalo bo pewnie ma jakas blokade,... i wcpuid pokazal 450,...
ok
z pewna niesmialoscia usawilem magistrale na 113,5Mhz co p przemnozeniu
,.... x4,5=510,08Mhz. niezle, winda nie strajkuje, ....
idzmy na calosc,... magistrala 124Mhzx4,5= 558Mhz. winda poleciala, (w
sensie pozytywnym), poszczam banch Sandry, w tyle zostal Pentium III 550 i
K6-3 500. Spoko. Najdziwniejsze, ze temperatura po testach podniosla sie
zaledwie o 2stC do jakichs 30-31stC. !?
I WANT TO BELIVE
apropo dzis X-Files, pomyslalem sobie i ustawilem magistralke na 133Mhz
x4,5 = 600Mhz. Ufff.,,
start windy, dziwnie dlugi ale poszlo. Temperatura skoczyla do 31stC na
dzien dobry i rosla,... po testach (w tym 3d Mark 2000) doszla do 34stC
(pojedynczy zryw). Pozniej oscylka wokolo 33stC,... (?). Chodzilo tak okolo
30 minut. Rzadnych zwisow, puszczalem Sandre 99 Pro, 3D Marka, NFS 4,...

Pytanie ktore nie daje mi spokoju,... gdyby rzeczywiscie (zakladajac ze mi
nie szwankuje czujnik temperatury) temperatura (goraczka) procka stala na
poziomie 33stC (600Mhz), jak dlugo sprzet chodzil by bez interwencji
serwisu. Czy pamiec L2 nie ulegla by samospaleniu i czy mialbym z takiego
krecenia pozytek? w sumei sprzet i tak mi dosc szybkobierzy... zreszta,
pewnym minusem jest to ze przy 600Mhz troche (delikatnie) popsul mi sie
obraz na monitorze. (Philips 107B1) ael to pewnie przez podgrzana RiveTNT
(bez wiatraczka). No to nara.

--
"You jump, ..I jump"