Re: drugi HDD

Autor: Buraq (kajmis_at_box43.gnet.pl)
Data: Tue 15 Feb 2000 - 21:54:42 MET

> MAm jedna tasme do ktorej podpiety
> jest jeden dysk twardy i CD-ROM.
> Co zrobic zeby dolaczyc do tego jeszcze
> jeden hdd ? Moge wymontowac CD-ROM
> i na jego miejsce umiescic chwilowo HDD ?

Mozesz tak zrobic, ale to raczej bez sensu -
zabawa w śrópki :) i co-mi-zrobisz-jak-mnie-wykryjesz
w windzie.

> (np. zeby cos sobie zgrac). Czy nie bedzie potem
> problemow z systemem tzn. nie bedzie jakis konfliktow
> ze w miejsce CD-ROMa jest HDD ?

He...nie powinno byc ale tego nie wie nikt.
Ale zaraz, poniewaz na pycie sa dwa kontrolery ide - ide0 i ide1
a ty wykorzystujesz tylko jeden (pierwszy) polecam kupic
tasme ide i podlaczyc do drugiego kontrolera. (Czerwony pasek
przy pinie nr1) i do niego podlaczyc nastepny hdd. Metoda duzo
prostsza i latwiesza a na przyszlosc mozesz sobie do tej tasmy podpiac
np kieszen na hdd.

> Mam jeszcze pytanko odnosnie zasilania ....
> Jest pelno wtykow zasilajacych .... czy obojetne jest
> ktory z nich podebne do hdd, ktory do cd-roma, do stacji fdd itp ?

Tzn masz dwa typy wtyczek z napieciem, one zdecydowanie sie roznia
gabarytami i pozatym mozesz wpinac wszystko gdzie chcesz.

> A moze kazdy kabel moze zasilac tylko urzaczenie okreslonego typu ??

Nie.

> Ile urzadzen max moze byc podpiete do jednej tasmy ? (mysle ze max 2)

Dwa.

> Znacie moze jakies dobre www poruszajace dokladnie
> temat budowy i funkcji podzespolow komputerwych ?
> uklady, karty, zlacza, normy itp ...

www nie, ale super traktuje o tym ksiazka 'Anatomia PC' Metzgera.

--
Aktualnie moją ulubioną piosenką jest:
Summoning - "Over old hills".