[HELP] Chyba Riva 128 + ADI 4P

Autor: Harry Kane (poczta_at_harry50.prv.pl)
Data: Wed 16 Feb 2000 - 00:00:24 MET

Hi!

Moja znajoma zadzwoniła do mnie i opisała następującą sytuację - komp
chodził sobie bez większych kłopotów rok i pewnego dnia włączyła komputer, a
on zamiast normalnego odpalenia windy pokazał czarny ekran z napisem DPMS.
Wyłączyła go, włączyła ponownie i normalnie się odpalił. Sytuacja powtórzyła
się następnego dnia, ale tym razem już nie dało się odpalić systemu, a w
zasadzie obejrzeć efektów odpalenia, bo słychać było normalne odgłosy
bootowania.

Co ciekawe - inny monitor podłączony do kompa działa bez zarzutu, monitor
podłączony do laptopa chodzi idealnie. Przeinstalowanie windy 95 i
późniejsze zainstalowanie 98 nic nie dało.
Sprzęt to:
płyta główna SIC VB601BX (nie wiem co to za firma, bo komp jest
zaplombowany:-(
karta graficzna WinMax RIVA 128 (4MB)
monitor ADI Microscan 4P15
Reszta chyba nieistotna?

Moje pomysły skończyły się w momencie kiedy okazało się, że monitor jest
sprawny - pojawienie się DPMS sugerowałoby, że monitor być może nie wykrył
sygnału dochodzącego z karty. Karta jednak jest sprawna, bo inny monitor
działa bez problemu.

Najgorsze jest to, że nie można dostać się do BIOSa - czarny ekran
skutecznie uniemożliwia sprawdzenie co jest grane, a nie można go zresetować
zworką, bo obudowa jest zaplombowana:-(((

Czekam na jakieś sugestie

THX

Harry

--
*** You can't catch me, try to catch me if you can, you can't catch me!
Clawfinger - Catch Me