Odp: drugi HDD

Autor: MoN (mm99_at_promail.pl)
Data: Tue 15 Feb 2000 - 23:26:20 MET

> Na plycie masz na pewno dwa porty IDE,
> do kazdego z nich mozesz podlaczyc 2 urzadzenia (master , slave)
> czyli razem 4.
> Pamietaj tylko, ze jesli masz 2 urzadznia na porcie to podczas
> transmisji danych, predkosc transmisji wynosi tyle co predkosc
> najwolniejszego
> z tych urzadzen ( np. CDRom i HDD na jednej tasmie).
> Dlatego najlepiej 2xHDD podlacz na 1-szym porcie,
> a CD na drugim

No jest .... sa 2 tasmy ..
Do jednej jest podpiety CD-ROM i HDD, a do drugiej
stacja dyskietek FDD ... hmmm ... tzn. nie bardzo orientuje sie
w tym wszystkim ;) .... Tasma z FDD ma jeszcze chyba jedno zlacze
Moge do niego podpiac drugi HDD ?
Tylko z tego co piszesz to chyba transmisja bedzie taka
jak dyskietki ..... (mala?).....

Ale chyba jest tam jeszcze jeden port ... A moze do stacji FDD jest
jakis oddzielny ? Tylko ze nie mam kolejnej tasmy transmisyjnej. Mozna ja
kupic w sklepie komputerowym ? ile kosztuje? Slyszalem ze podczas jej
podpinania do portu trzeba uwazac, bo jak sie wepnie ja odwrotnie niz trzeba
to sie spali plyta ... (nie wiem jak jest naprawde. .. moze mi napiszecie
jak to jest)
Aha ..... chcialbym tez wiedziec od ktorej strony mam podpiac ta tasme, zeby
bylo OK.

Pozdro
    MoN