Re: AGP

Autor: Piotr Traczykowski (ptracz_at_ippt.gov.pl)
Data: Tue 15 Feb 2000 - 19:49:06 MET

> Czyli wg Ciebie AGP uzywane jest tylko do teksturowania, he he.
> A poza tymi dwoma rzeczami, ktore wymieniles to co jeszcze to V3 nie
> potrafii?
> Napisz mi tu prosze kiedy i po co w rzeczywistosci uzywasz teksturowania,

Unreal Tournament ? Quake III ?

> he.
> Poza tym Vanta jest wolniejsza od TNT1.

Ale nieznacznie, wychodzi dopiero w 1024x768 a i to zalezy od tego na jakim
procesorze,np na k6-2/400 ta roznica jest subtelna.

> Autorze postu AGP jesli chcesz kupic V3, bo polecili Ci znajomi,
ewentualnie
> ma koles i widziales jak to u niego smiga to niesluchaj takich doradcow
jak
> Karta za te pieniadze jest warta polecenia w przeciwienstwie do wolnych
Vant
> i M64. Poza tym jesli chodzi o sterowniki to firma ta jest - zebym nie
> musial mowic najlepsza, ale juz za pozno, powiedzialem.

Nvidia ma kiepskie sterowniki ? Moze na poczatku, teraz maja wszystko co
trzeba, a co takiego ma 3dfx ?

> Apropos - AGPx1 nie spowolni prawie w ogole. Przesyl danych po AGPx1 jest
> ponad 500MB/s

ROTFL Co za bzdet ! AGP = 32 bity x 66Mhz =256MB/s
AGPx2=32bityX66MHzx2 (uzycie zbocza narastajacego i opadajacego)=512
> PCI = 130 MB/s - czy teraz Panie Szymborski wie Pan po co jest

No to juz sie zgadza, ale nie do konca bo PCI 2.1 tez sie posluguje zboczem
narastajacym i opadajcym, co daje 256MB/s ale oczywiscie jest to tzw max
peak rate i w praktyce nigdy tego nie ma, AGP jest dedykowane do grafiki i
raczej nie obciaza magistrali PCI podczas transferow.
A co do roznicy w AGPx1 i AGPx2 polecam test 3D mark i tekstury 16 i 32 mb
ale co tam VooDoo i tak takich tekstur nie obrabia bo obrabia tylko 256x256
a tu trzeba by 2048x2048 chociaz 3d mark i tak to lyknie bo on zapycha tylko
pamiec a nie puszcza jednej wielkiej 32mb tekstury

Tak wiec panie Sten, nie wystarczy czytac CHIP'a trzeba jeszcze czasem
poczytac cos innego.

Piotr Traczykowski