Odp: Nie mogę korzystać z internetu, choć

Autor: Jan M. (janm_at_mercury.ci.uw.edu.pl)
Data: Mon 14 Feb 2000 - 13:39:13 MET

i tak jest cudem, ze udalo ci sie obejsc zabezpieczenia Novella, ktore
zazwyczaj blokuja wychodzenie do innych sieci niz wewnetrzna IPXowa...
ale to jest tylko kwestia konfiguracji ;)
natomiast twoj problem jest taki, ze laczac sie z 020... masz nadawany
numer IP z telekomuny i zazwyczaj jest on wpisywany na okres
polaczenia jako twoj wirtualny (o ile nie posiadasz wlasnego)... w tym
momencie Novell w zyciu nie zezwoli w zwyklej wersji (bez odpowiedniej
konfiguracji) na przyjecie IP z zewnatrz a nie z DHCP !
jest jeszcze jedna sprawa - sprawdz, jakie powiazania protokolow ma
Novell. mozliwe jest, ze ma ustawione IPX jako prime i koniec ! w
takim przypadku dolacz mu jeszcze protokol IP i ustaw go jako
domyslny - powinno pomoc

" I wish you light ..."
Fei Long <dominikp_at_mercury.ci.uw.edu.pl>
Polon Webmaster <http://www.polon.uw.edu.pl>
NE PBEM GrandMaster <http://ne.mud.pl>
UIN 53069072
Użytkownik Grzegorz Góra <grzegorz_gora_at_poczta.onet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:28sfas0h2
a9ppqhkti21a492b4v7c1hv0c_at_4ax.com...
| Cześć,
| Jest taki oto problem: pod Win95 mam działający modem, uzyskuję na
nim
| przyzwoite połączenie z 020.... ale za diabła nie mogę korzystać z
| iNetu. Po prostu, z durnych komunikatów wyczytać się nic nie da
| {kurna, co to za rada: "wyłącz wszystkie aplikacje lub uruchom
| ponownie Windows"!?}, a koncepcji nie mam żadnej. Podejrzewam
jedynie,
| że kruczek tkwi w ustawieniach IP {?}. Komputer działa w sieci
Novell
| NetWare, IP wymaga podania adresu {jakiego?, wiem że można wpisać
| niby-dowolny, ale wiem również, że są adresy "preferowane"...}.
| Domyślnie adres ten jest podawany przez serwer DHCP, tego jednak w
tej
| sieci nie ma... Krótko mówiąc wymiękłem w temacie. A swoistym
| gwoździem do trumny okazała się instalacja IE5.0 - 21% i stop,
piękna
| rameczka z przepięknym "wszystko  wyjaśniającym komunikatem"...
Szlag