Re: CDROM AzTech x 8 - naprawię ?

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Sat 12 Feb 2000 - 00:08:55 MET

Użytkownik Radoslaw Krzyzan <radek_at_storm.com.pl> pisze w wiadomości
lYbo4.6339$34.212638_at_news.tpnet.pl do grup dyskusyjnych: ...
> Hej
> Mam AzTecha x8 i ostatnio zauważyłem dziwne objawy. Otóż po włożeniu
> nagrywanej płyty napęd rozpędza ją do drugiej kosmicznej , dioda świeci
> stale . Po ok. 1 minucie dioda się wyłącza a system płytki nie widzi. Co
> ciekawe , jeśli napęd schłodzę , płyty są odczytywane "od strzału".
Zawsze.
> Z wyjątkiem "markowych" płyty BTC. Komiczne, ale po kilku minutach w
> zamrażalce napęd pracuje bez zarzutu. Kolejne niepokojące objawy to
przerwy
> w trasmisji. W czasie kopiowania dioda zaczyna regularnie migać , napęd
> zaczyna się jakby inicjalizować i trwa to na tyle długo że system wywala
> błąd <skopiowanie pliku niemożliwe> , choć przy powtórnej próbie zrobi to
> poprawnie.
>
> Proszę mi poradzić , co robić . Nie chcę napędu wywalać bo leży to to w
> serverze naszej sieci lokalnej do którego dokładać nie mam zamiaru .

Ten Aztech ma taką urodę, jak jest brudny

Mój swego czasu miał takie odloty na źle wyważonych płytach, aż w końcu
powiesił się na amen na niebieskim Verbatimie. Po jakimś czasie wyciągnąłem
złoma, rozebrałem, odkurzyłem, wyczyściłem optykę i sprzęgło - i pomogło.
Przeczytał bez najmniejszych problemów płytę, którą przedtem rzucał po całym
pokoju. Nawet czyta CD-R, choć tu już wybrzydza. Jest tylko jedno ale. Po
jakimś czasie znów się rozkalibrował i dłużej niż pól godziny nie pogra.
Zatem do stałego trzymania płyty na serwerze się stanowczo nie nadaje, ale
jeśli używany tylko dorywczo i nie na przezroczyste BTC, to i owszem.
Rzecz jasna, CD-RW nie czytał i czytać nie będzie.
Co do błędów transmisji, rozwiązanie tylko jedno - przestawić na PIO 0.
Lepiej niech czyta powoli, a bez błędów.

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_polbox.com (z->h w adresie z nagłówka)
*   Czy Twój Clipper już odnalazł swoją przystań?