Re: iiyama Vision Master Pro vs Sony FD

Autor: Butik (butik_at_astercity.net)
Data: Thu 10 Feb 2000 - 14:48:25 MET

Jop napisał(a) w wiadomości: <87r7ag$a15$1_at_sunsite.icm.edu.pl>...
>Witam

Cześć

>Mam pare pytań:

Mam parę odpowiedzi ;-)

>1)Kto jest dystrybutorem na pomorzu monitorów firmy iiyama?

Nie wiem.

>2)Czy ktoś miał do czynienia z modelem Vision Master Pro 510?

Mam w domu 19" Vision Master Pro 450. CO prawda o ~7,5 cm mniejszy, ale
kineskop i budowa praktycznie ta sama.

- Obraz bardzo wyraźny i kontrastowy (co jest normalne dla *tronów).
- Kolory naturalne, możliwość regulacji temperatury, a co zatym idzie
sposobu wyświetlania kolorów.
- Bardzo wysokie pasmo przenoszenia (nie wiem czy to się tak nazywa ;-), a
co za tym idzie wysokie częstowliwości odświeżania przy wysokich
rozdzielczościach. Ja na przykład na tej 19" pracuję w rozdzielczości
1600x1200 przy 85 Hz !!! - obraz żyleta.
- Warto zaopatrzyć się w dobrą kartę graficzną, która wykorzysta zalety tego
monitora. Ja na przykłąd używam ATI Rage Fury 128 z 32 MB RAMu i jest bardzo
ładny obraz. Muszę dodać, że używam kabla BNC, który nie wiele, ale jednak
poprawia jakość obrazu (znikają odbicia, które miałem przy zwykłym kablu).
- jeśli teram masz "okrągły" kineskop to przez pierwsze kila dni będzie Cię
trafiał szlag, że masz monitor wklęsły. Jest to jednak tylko wrażenie
optyczne, którego nabariłeś się pracując na wypukłych monitorach. Po
dłuższym przesiadywaniu przd iiYamą będziesz już miał przed sobą obraz
płaski, a jak podejdziesz do zwykłego monitora to będziesz się bał, że zaraz
Ci wybuchnie prosto w oczy,tak jest wypukły.
- Pamiętaj o dwóch poziomych paskach, do których będziesz się musiał przez
pierwsze kilka dni przyzwyczaić. Są one niewielkie, jendk je widać. Alejak
się przyzwyczaisz, to ich już nie będziesz zauważał, a dla takiego obrazu
warto się do tej niedogodności przyzwyczaić. Caasem takiego paska możesz
użyć jako sprzętowej prowadnicy ;-))).

>Cena za 22"
>Płaskiego ekranu coś niska - 5000 (czyli niewiele więcej od 19" F-400 Sony)

Nie wiem, mówiąc szczerze jakie ceny są gdzie indziej. Spróbój jeszcze
zajrzeć na www.netseller.pl (ja swój kupiłem od nich) - może też mają jakąś
atrakcyjną cenę, a z pewnością będą Ci mogli monitorek do domq dostarczyć.

>Czy ktoś miał do czynienia z którymś z tych monitorów - zalety/wady?

j.w.

>Byłbym bardzo wdzięczny za wszelką pomoc, bo w końcu 5000 piechotą nie
>chodzi...

Owszem, nie chodzi. A po co CI 22"??? Tak z ciekawości pytam. 19" jest w sam
raz a kosztuje ~3200. Ale skoro masz te 5 patyków i Ci potrzeba dużego
wyświetlacza, to ten model na pewno jest wart swoich pieniędzy.

>Pozdrowienia, Jop

Pozdrowienia.

Butik