Re: CO WARTO KUPIC? (nagrywarka)

Autor: PeterPan (peterpan_at_priv1.onet.pl)
Data: Wed 09 Feb 2000 - 19:21:36 MET

| Nie wiem czy moje doświadczenie w czymś Ci się przyda,

Na pewno. Kazdy prawdziwy glos w tej kwestii cos wnosi i pozwala troche
zorientowac sie w sprzecie.

| ale jest tak:
| Zaczynałem od Acera x2 SCSI. Była to jedna z pierwszych nagrywarek (z
| wyjmowaną kieszenią), więc parametry można sobie wyobrazić. Nagrała z
tysiac
| płyt i ... nadal pracuje u syna w komputerze, z tym że już tylko z
| pojedyńczą prędkością, bo z podwójną robi czasem błąd (pozycjonowanie
| zapewne się "rozjechało").
| Nie wiem natomiast jakie są (jakościowo) współczesne Acery.

Tez slyszalem o nich sporo dobrego jednak nie widuje ich na rynku.

> [...]
| o szczegółach. Opchnąłem czym prędzej, póki miała jeszcze dużo gwarancji.
| Miałem Yamahę x4x4x16, była bardzo efektowna i efektywna ale dość kapryśna
| jeśli chodzi o nośniki (niektórych marek i kolorów "nie widziała").
| Sprzedałem po pół roku, ciągle na gwarancji.
| Teraz mam Mitsumi 4802. (Kupiłem, bo miałem kiedyś CD-ROM Mitsumi (x4),
| czytał wszystko i był nie do zdarcia. Pracuje u bratanka do dziś.) I nie
| zawiodłem się. Czyta wszystko, pracuje na każdym programie (WinOnCD,
| Adaptec) i nie kaprysi, "widzi" wszystkie płyty (no-name także) i kolory.

O tym mowiono mi zupelnie co innego ale dobrze ze Tobie nie sprawia on
klopotow.

| Uogólniając, wydaje mi się, że sprzęt Mitsumi (także napędy FDD i myszy)
| jest trochę jak Kałasznikow - dość toporny ale niezawodny.

A moi znajomi potwornie klna na ten sprzet. Malo brakowalo a i ja stalbym
sie posiadaczem nagrywarki wlasnie tej firmy. Teraz jednak zupelnie nie wiem
co myslec o jakosci tego sprzetu.

| Można nasypać do
| niego piasku, a on idzie dalej. O dziwo robią to Chińczycy.

No wlasnie. Juz sam fakt produkcji przez Chinczykow wlasciwie powinien
swiadczyc raczej negatywnie o tych wyrobach. Wiadomo najczesciej sa to tanie
i bardzo nietrwale jednorazowki co zupelnie przeczy Twoim doswiadczeniom z
ta firma.

Na razie i tak nie mam jeszcze kasiorki na caly sprzet jaki chcialbym kupic
dlatego jeszcze troche poczekam i moze dowiem sie jeszcze troche na temat
tych nieszczesnych nagrywarek. Wiem ze ostatnio na gieldzie pojawila sie
nagrywarka RW i DVD w jednym. Kosztowalo to okolo 1300zl a wyprodukowal to
cudo Ricoh.

Dziekuje Ci bardzo za szybki odzew i podzielenie sie swoimi doswiadczeniami.

| Stefan

3maj sie
PeterPan