Re: VIRUSY !!!!!!! heeelp !!!!!!!!

Autor: Kaizen (nospam.kaizen_at_promail.pl)
Data: Wed 09 Feb 2000 - 09:25:48 MET

ProLogika wrote:
> Jakiś czas temu sciągnąłem z list wiadomosc z załącznikiem (mssplit.exe),
> nie wiem co mnie podkusiło by to uruchomic ale ...
> Usuneło zawartość katalogu windows i napisało że właśnie mi rozpieprzyło
> dysk (po angielsku) olałem ten komunikat bo co jakiś tam programik może
> zrobić hardwerowi . I to był błąd !!!
> uszkodziło bios płyty !!! (miałem w zapasie EEprom, myślałem że tego nie
> tknie , kolejny błąd ...)
> komp nie startuje wiesza sie po POST
> wziołem dysk do roboty mysląc że go przeformatuję, dwa następne kompy stoją
> [...]

Weź kolejny komputer, zrób dyskietkę startową PQmagic i z najnowszym
MKSVirem i/lub ratunkową AVP i/lub MCafe, zabezpiecz przed zapisem. Dla
bezpieczeństwa odepnij "zdrowy" dysk, podepnij zepsute dyski. Odpal
najpierw antywira, potem PQmagic i zobacz, co pokaże. Jak są partycje to
antywirem je przejedź, jak nie ma, to je załuż i też przejedź antywirem.
Jak się nie da założyć, to sprawdź jeszcze LLF i do serwisu, albo do
kosza.
Co do Biosów, to przeprogramuj je na gorąco - tj. znajdujesz inny
komputer z identyczną płytą, odpalasz aktualizację BIOSu i przed
ostatnim OK przy włączonym komputerze wkładasz zepsutę kość (poćwicz na
sucho, bo łatwo zrobić zwarcie czy złamanie czegoś potrzebnego).
Jak zależy Ci na danych, to PO pozbyciu się wirusa spróbuj Tiramisu.
Więcej pomysłów nie mam - jak nie pomoże, to tylko serwis, albo nowy
sprzęt.

BTW Pewnie będziesz musiał zmienić nicka :((

Pozdrawiam,

--
      Kaizen
kaizen_at_promail.pl