Re: Kto sie zna na komputerach ? 7 pyt. z AK...

Autor: Witold Rychtowski (witoldr_at_kki.net.pl)
Data: Wed 09 Feb 2000 - 00:45:08 MET

Grzegorz Mazur <gbm_at_ii.pw.edu.pl> napisal:
>OdpowiedĽ w jakimkolwiek opisie jakiegokolwiek procesora z rodziny x86.

NIestety nie dysponuje. Ale ja obstawilem INTA + NMI; choc na jakims rysunku
widzialem INTR i bylem bardziej sklonny obstawic INTR + NMI. A ta trzecia
odpowiedz to w ogole od czapy, IMHO.

[...]
> Co prawda prowadzę zajęcia z architektury komputerów i systemów
mikroprocesorowych
> od ponad 10 lat, ale tu miałbym pewne problemy (ze zrozumieniem pytania).
Je¶li
> zrozumiałem dobrze, to a i d... To znaczy, że nie zrozumiałem, bo miała być
jedna
> odpowiedĽ...

Ja obstawilem na tescie, ktory oblalem, odpowiedz a).

> OdpowiedĽ w Intel Architecture Software Developer's Manual, Vol. 3.

Okey, dzieki za (p)odpowiedzi, ale ja naprawde nie mam tych ksiazek. I nawet nie
mam skad wziac.
Pobawmy sie w zgadywanke.
 Odpowiedz to 'Pole DPL deskryptora pamieci", mam racje ?
 Tak czytalem kiedys cos w materialach, ktore gdzies wyciagnalem na internecie.

>Patterson & Hennessy... tAVG = h*tCACHE + (1-h)*tMEM

czyli 2,8 ns ?
tak tez obstawilem...

>Nie da się na to odpowiedzieć bez dodatkowych informacji. Nie wiem, co to są
>"stacje przetwarzania potokowego" - być może chodzi o stopnie potoku. Nawet w
>takim przypadku nie wiadomo, co robią poszczególne stopnie. Pytający pewnie
>chciałby usłyszeć, że 5 cykli, bo zapewne chodzi mu o potok podobny do MIPS
R3000.

I ja tez odpowiedzialem 5 cykli.

> Podaj co oznacza zapis <01011000><0000100> w systemie U2
> OdpowiedĽ w każdej książce parainformatycznej.

to chyba nie byla zadna z wymienionych odpowiedzi... ale zaraz poszukam moze cos
na necie, choc znajac zycie wyskoczy mi 1000 stron o zespole U2.

>OdpowiedĽ w Intel Architecture Software Developer's Manual, Vol. 2.

Chyba poprawke trzeba zrobic za pomoca DAA, prawda ?

>MyWebPage: http://grafi.ii.pw.edu.pl/gbm (x86 and Matrox secrets/tools)

Fajna strona i bardzo by mi sie przydala, tylko sa dwa ale:
 - malo rozbudowane sa te Twoje wyklady (chyba dopiero je zaczynasz wrzucac...)
 - tam gdzie sa juz linki, to gros z nich nie dziala :(

Pozdrowienia,
WR