Re: pamieci DIMM na plycie TX

Autor: mchrom_at_sgh.waw.pl
Data: Tue 08 Feb 2000 - 20:12:28 MET

Dnia Mon, 7 Feb 2000 21:54:44 +0100, "T." <tomekus_at_zr.univ.gda.pl>
napisal:

>praktycznie sie nie znam na tym, wiec nie zabijajcie mnie od razu :-) ze
>zadaje takie pytanie.
chyba po to jest ta lista :)

>Mam na plycie (asus tx97-e) miedzy innymi 2 miejsca na dimmy, czy jesli
>zdecyduje sie na dimmy (teraz mam simmy) to czy musze zajac oba socket-y
>dimmow, czy moze byc pojedynczy dimm (jedna kosc) ?
nie, dimmy tym roznia sie od simmow, ze na plytach pentiumowych moga
pracowac pojedynczo.

>Poza tym - jakie sa rodzaje dimmow ? chodzi o magistrale, czy np dimmy 66
>Mhz moge puscic na 75 Mhz ?
raczej tak, choc latwiej Ci bedzie kupic dimmy 100mhz.

>czy sa dimmy 75 Mhz ?
nie slyszalem. Sa dimmy edo /zabytek/ i dimmy sdram /wspolczesne/, te
drugie sa dla magistrali 66 mhz /czasem okreslane jako LX/, oraz dla
100mhz /czasem - BX/; z tego co wiem sa rowniez obecnie szybsze -
133mhz, ale nie mialem do czynienia, nie bede sie wypowiadac.

>czy mozna na jeden socket wstawic np dimma 32 mb, a na drugi np 64 , czy
>moze oba musza byc takie same ?
generalnie nie musza byc takie same; sprawdz jednak w instrukcji do
plyty glownej, jakie rodzaje dimmow mozesz zastosowac. /czy tylko edo,
czy rowniez sdramy; jaka maxymalna pojemnosc jednego dimma/

Michal H. Chrominski <mchrom_at_sgh.waw.pl>
ICQ# 21895620 Warszawa