Re: Czy jest możliwe uśpienie komputera?

Autor: Adam (derwer_at_optimus.waw.pl)
Data: Mon 07 Feb 2000 - 11:43:12 MET

Użytkownik Maciej Lankowski <berberek_at_priv7.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:Y6hhPPWZVbGRWUna5o8RZz0lgOBK_at_4ax.com...

> No właśnie - program nazywa się ZVHDD i u mnie też nie działa.
>
> Próbowałem go instalować zgodnie z instrukcją, ale dochodzę do pewnego
> momentu, kiedy trzeba zmienić ustawienie w BIOSie, ale opisanego
> ustawienia nie potrafię znaleźć.
>
> Zrobiłem nawet upgrade biosu do najnowszej wersji - nic nie pomogło :(
>
> Mam nadzieję jednak, że da się to zrobić w jakiś inny sposób.
>

> berberek

Musisz mieć wszystkie komponenty (czyli głównie karty rozszerzeń) zgodne
ze specyfikacją ACPI. Tak więc, jeśli masz karty ISA - zapomnij.
W instrukcji do płyty głównej masz listę urządzeń zgodnych z ACPI.
A przynajmniej tak być powinno. Ja nie znam płyt Gigabyte.
Specyfikacje takie załącza np. Intel, Aopen, itp.

Inne rozwiązanie - bez ZVHDD.
Spróbuj zainstalować Windows z opcją setup /p j
Ewentualnie włącz ACPI w już zainstalowanym Windowsie:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Detect
dodaj ciąg ACPIOption i nadaj mu wartość 1.
Po restarcie w Zarządzaniu Energią będziesz miał hibernację.

Jeszcze jedno:
czasem bezpieczniej jest mieć stały plik wymiany i dostatecznie dużo miejsca
na dysku na swap, który w przybliżeniu jest sumą RAM i pamięci graficznej.
Oczywiście w biosie musisz mieć włączone ACPI.

--
Pozdrawiam !
Adam.