Odp: Wolny Ram ?

Autor: wicio (wicio_at_lublin.cc)
Data: Sat 05 Feb 2000 - 01:00:05 MET

Użytkownik Tomek Siatkowski <siata_at_kki.net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:%%dm4.36336$Hi2.815348_at_news.tpnet.pl...
> Mam pytanie związane z ilością wolnego ramu w komputerze. Otórz posiadam
128
> MB ramu a po uruchomieniu komputera wolne jest ok. 70 MB (60 MB zżerane
! -
> przez co ?).[...]
Na przykład przez kartę graficzną.
Karty AGP ( być może i PCI ) rezerwują sobie część pamięci RAM na tekstury
i inne. Ilość standardowo alokowanej pamięci przez kartę zależy od ilości
pamięci
ogólnie dostępnej. Posłużę się tu przykładem karty S3D, ale zapewne w
innych
jest podobnie:
256MB lub więcej - 64MB
128MB do 255MB - 40MB
64MB do 127MB - 24MB
Jeżeli nie odpowiadają Ci standardowe ustawienia to są programy, które je
zmieniają ( konkretny program dla konkretnej karty, np. dla powyższej
 - S3Tweak ).

--
wicio_at_lublin.cc