Re: Co to byl Covox ?

Autor: Tristan Alder (smiejek_at_priv1.onet.pl)
Data: Thu 03 Feb 2000 - 23:21:51 MET

Dnia Thu, 3 Feb 2000 14:35:41 -0500,
 "AudioTechnica" <audiotechnica_at_prodigy.net> powiedział(a):

>Slyszalem o czyms takim jak Covox, czyli
>jakis prymitywny przetwornik A/C+costam
>podlaczane do portu rownoleglego. Czy ktos
>moglby mi podac dokladniej co to bylo, jak
>to dzialalo i do czego tego uzywano ?

Zestaw kilku oporników podłączany do portu LPT. Mam jeszcze taki.
Kiedyś karty muzyczne były drogie i zupełnie niepopularne. No więc
wymyślono, żeby dźwięk wysyłać na port LPT. No ale trzeba taki cyfrowy
dźwięk jakoś jeszcze przetworzyć. No to była drabinka oporników o
różnych wartościach dla każdego pinu, która przerabiała to na analog.

Całkiem fajna rzecz. Kolega mi to poskładał za kilkaset złotych. Kilka
oporników chyba po 100zł za jednego i gniazdko. A karta kosztowała
grube miliony.

Sporo gier miało opcję dźwięku na to, a część grająca przez
PC-Speakera dawała się przerobić na LPT.

--
 Tristan Alder (Przemysław Adam Śmiejek)

 Nienacki: http://www.nienacki.w.pl/
 Tropiciel: http://www.sansoft.pik-net.pl/