PC-Chips + 32MB RAM szybszy od A-bit + 96MB RAM ???

Autor: Marek Dąbek (marekdabek_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 04 Feb 2000 - 01:34:37 MET

Cześć,

przetestowałem ostatnio 2 celerony:
pierwszy to 300 (bez kaszy) oraz 333 (128kb cache)

najpierw w moim kompie oba celerony - jeden po drugim -
a potem to samo w kompie mojego starego.

testowałem samą szybkość procka.
korzystałem z SiSoft Sandra 99 i Norton 2000 ( System Benchmark).
oba testowałem w w98 - powyłączane wszystkie aktywne aplikacje,
skanery antywirusowe i inne pierdoły.

wyniki są dość zaskakujące.
na początek podam co wchodzi w skład obu zestawów:

mój pecet to:

Abit BH6
96 MB RAM BX
grafika: Intel i740 8MB SGRAM AGP
HDD seagate 6,4 GB UDMA 33
muzyka : A-trend Yamaha 724
karta video: miroVIDEO DC10plus
sieciówka: Acorp 10Mbit/s PCI
modem: Asmax Flash v.90 ISA
CD-ROM Actima 44x UDMA
CD-RW Phillips CCD3610

pecet mojego starego to:

PC Chips BXcel M726 ATX
32 MB RAM BX
grafika: S3 Trio 3D 4MB AGP
HDD Seagate 3,2GB UDMA 33
muzyka: 16bit (komp. z SB pro) na płycie głównej
sieciówka: Acorp 10Mbit/s PCI
CD-Rom LG 32x

A teraz wyniki testu:

TEST#1: W OBU KOMPUTERACH CELERON 333 (nie podkręcony )

podaję w kolejności: Wynik kompa starego / Wynik mojego

Sisoft Sandra 99

CPU Benchmark:

 CPU Dhrystone 907 MIPS / 898 MIPS
 FPU Whetstone 445 MFLOPS / 440 MFLOPS

CPU Multimedia Benchmark:

 Integer MMX 836 it/s / 836 it/s
 Floating Point FPU 485 it/s / 486 it/s

Norton 2000 (sys.bench.): 83,0 / 108,3

TEST#2: W OBU KOMPUTERACH CELERON 300 (podkręcony na 450)

                              Wynik kompa starego / Wynik mojego

Sisoft Sandra 99

CPU Benchmark:
CPU Dhrystone 1217 MIPS / 1204 MIPS
FPU Whetstone 602 MFLOPS / 596 MFLOPS

CPU Multimedia Benchmark:
Integer MMX 1126 it/s / 1129 it/s
Floating ponint FPU 655 it/s / 656 it/s

Norton 2000 (sys.bench.): 93,0 / 134,8

i tu pojawia się pytanie:

Czy ten sam procek na A-bit BH6 z 96MB RAM'u chodzi wolniej lub tak
samo jak na dużo słabszym PC-Chips (zintegrowanym z muzyką w dodatku
!!!! - a wiadomo powszechnie jaka jest wydajność płyt zintegrowanych)
z 32MB RAM'u ????????????

OK. OK. !!
widzę, że ogólna wydajność systemu jest na moim kompie większa, ale...

Dlaczego sam procesor chodzi szybciej, albo conajmniej tak samo, na
gorszej płycie z TRZYKROTNIE MNIEJSZĄ PAMIĘCIĄ ??????

Jak coś komuś przyjdzie do głowy na ten temat to niech mnie oświeci.
Tylko nie piszcie, że to "wyjątkowo udany model" PC-Chips...

pozdrowienia
  Marek

e-mail: marekdabek_at_poczta.onet.pl