Re: Problem z "ć" w MS Works 2000

Autor: Adam Twardoch (adam.twardoch_at_euv-frankfurt-o.de)
Data: Thu 03 Feb 2000 - 17:39:39 MET

"Stefan J. Adamski" <stefan_at_lonet.gdynia.pl> wrote

> "ale" - przy przejściu do WordArta nie tylko zjawiają sie fonty CE, ale
> trzeba je wybrać z listy, żeby zobaczyć polskie znaki diakrytyczne, przy
> czcinkach typu Arial lub Times NewRoman bez rozrzerzenia CE mamy cały
gąszcz
> "krzaków". Nie wiem, być może tylko WordArt (który jest samoistnym
modułem)
> ma tę dziwna właściwość, a może MS zastosował jakieś kolejne, "hybrydowe"
> rozwiązanie.

WordArt jest dodatkiem typu OLE i jego wewnętrzne funkcjonowanie nijak się
ma do działania programu korzystającego z niego jako modułu. Zarówno w
Wordzie 2000 jak i innych programach WordArt zachowuje się tak samo. O ile
wiem, edytor tekstu w Works 2000 oparty jest na Unicode, a pozostałe moduły
nie. Podobnie było np. w przypadku Accessa 97...

> [...]
jest
> po prostu potworrrna..., aż strach zajrzeć do źródła strony). Ciekawsze
jest
> jednak to, że przy zapisie włącza się możliwość konwersji strony do wybr
> anego formatu kodowania - i mamy tu oczywiście do wyboru (poza Central E
> uropean czyli stroną kodową 1250) chiński, koreański, turecki (oraz na s
> zczęście przyszłościowy UTF-8) natomiast żaden debil nie wpadł na to, że
> zamiast tej całej egzotyki polski użytkownik może zechcieć wybrać środko
> woeuropejski ISO-8859-2, który jest w końcu, u licha, formalnym

Jeżeli kod HTML jest rodem z Worda 2000 (a więc XML + CSS + różne śmieszne
rozszerzenia), to można zastosować darmowy dodatek Microsoftu: HTML Filter
2.0
http://officeupdate.microsoft.com/2000/downloadDetails/Msohtmf2.htm

pamiętam skąd go ściągnąć) albo tidy.

Do konwersji ogonków z CP 1250 na ISO 8859-2 polecam Ogonki 97 v1.3:
http://swlmedia.pl/ogn97-13.exe

"Artur Czeczko" <Artur.Czeczko_at_pse.pl> wrote:

>W polskiej klawiaturze programisty (według definicji z MS Windows) są
>dwa sposoby na wpisanie litery "ć". Żaden nie działa?

Ten drugi (Shift+tylda, potem litera) oczywiście działa.

--
Pozdrawiam,
   Adam Twardoch <adam.twardoch_at_euv-frankfurt-o.de>