Re: ! Celeron 366 na 466

Autor: De Grejt Kornholio (cornhole_at_darmo.alter.pl)
Data: Wed 02 Feb 2000 - 16:51:33 MET

Pawel napisał(a) w wiadomości: <8739ed$17d$1_at_sunsite.icm.edu.pl>...
>Zamienilem sobie proca Celerona z 366 na 466 i nie odczulem praktycznie
>zadnego przyrostu wydajnosci komputera. Mam dosc kiepska plyte all-in-one
>moze to to ??? Badalem SysInfo i przyrost byl rzedu 3,4% Mam stare SysInfo
>moze zle pokazuje ?
>Czy to normalne ? Celerony tak maja ?

nie wierz sysinfo (starym tym bardziej) - mój stary Cyrix P166+ był szybszy
od obecnego celerona ;)
(oczywiście według wskazań starego dosowego SI) - chcesz rzeczywiście
porównać, to uruchom jakieś programy, gry po których zobaczysz jak jest
naprawdę - najlepiej jakieś testy pokazujące chociażby liczbę klatek
wyświetlanych w danej grze na sekundę ale pod warunkiem, że wiesz jakie
osiągi miał wcześniejszy procesor no bo inaczej to ciężko będzie porównać.

3,4% to rzeczywiście mało - skoro jest to ten sam typ procesora (też
celeron) a różni się tylko częstotliwością pracy, to moim zdaniem przyrost
wydajności teoretycznie powinien być zbliżony do przyrostu częstotliwości -
czyli podziel 466/366=~1,27 (27%)
(Wydajność jest chyba w przybliżeniu wprostproporcjonalna do częstotliwości)

Pozdrawiam
      PRZEMEK von DE GREJT KORNHOLIO