czas na serwer

Autor: QS (ez037222_at_novci2.ae.poznan.pl)
Data: Wed 02 Feb 2000 - 13:22:09 MET

Cześć,
Od kiedy dowiedziałem się że mają u mnie założyć na osiedlu inecik w
kablówce prześladuje mnie myśl postawienia sobie serwera na kompie, takiego
co by pracował przez całą dobę. Chciałbym założyć na nim serwer poczty i
serwer WWW, ale szczerze mówiąc jestem pod tym względem trochę zielony. Mam
więc kilka pytań:
1. Czy w kablówce jest stałe IP?
2.Co trzeba zrobić żebym, mając na nim swoją przykładowo stronę WWW i
serwer poczty, był identyfikowalny w sieci -tzn żeby wiadomości trafiały na
mój serwer i www też było znajdowane- jakie prawne kroki przedsięwziąć i
jakie mniej więcej byłyby tego koszty (wiem ile kosztuje rejestracja domeny
WWW, ale co z pocztą i czy zarejestrowanie domeny już sprawi że mój fizyczny
serwer będzie identyfikowalny i zostanie znaleziony jako ten, któremu jest
przypisany właśnie ten adres WWW i ta domena pocztowa?)
3. Pod czym najlepiej założyć serwer-chodzi o to żeby były w miarę niskie
wymagania sprzętowe (P100 +16Ram) i żeby można zainstalować na sprzęcie MS
Exchange lub coś pokrewnego pod innym systemem. Podejrzewam że pod Linuchem
też coś takiego bym znalazł prędzej niz pod Windozą.
4. Wiem że szybkość łącza 100kb/s to nie wiele jak na serwer, ale zakładając
że z jego dobrodziejstw mam korzystać ja, mój kumpel i mój kot to chyba
starczy:)

Pozdrawiam i proszę o nakierowanie mnie na właściwy tor, bo problem mnie
troche przerasta.