Re: Maska szczelinowa i druty

Autor: Tałajczyk Piotr (piotrtal_at_xox.pl)
Data: Tue 01 Feb 2000 - 16:40:53 MET

[ Artur Czeczko ] wrote:

>Może ja mam zbyt dobry wzrok, ale widzę druty nawet na ciemnym tle.
>Sprawdzałem to na monitorze 17" firmy Digital.

byż może trafiasz w jakieś dziwne kineskopy? ;)
sam też mam bardzo dobry wzrok i te druty po prostu mi nie
przeszkadzają.

>Jak już ktoś napisał, najwyrażniej różne typy kineskopów mają druty
>różnej grubości.

być może. ale o tym nie słyszałem. niezbadane są wyroki boskie. :)

>Właśnie obejrzałem pewną piętnastkę (hehe, a mówią, że na piętnastki
>już jestem za stary ;-)).

;)

>Faktycznie, na kolorowym tle muszę się trochę
>wpatrywać, żeby zobaczyć te druty, ale na białym tle widziałem
>z odległości ponad 3 m. A może to zależy, jaki kto ma wzrok? :))

być może zalezy to od partii kineskopów, a byc może zalezy to od
samych ustawień.
jest coś takiego jak optymalna dla przekątnej kineskopu rozdzielczość,
przy której plamka mieści się najbardziej optymalnie w szczelinach
maski. przy wyższych i niższych rozdzielczościąch traci sie na jakości
- nie pamiętam jak to się fachowo nazywa. w kazdym razie być może
widoczność tego druta (ba, drucika ;>) jest uzależniona od w.w.
parametru.

--
		pozdrowionka...
			Tałajczyk.Piotr................Cz-wa