Re: UDMA+kasowanie w oknie dosa w archiw. arj może rozdu...pić dane??

Autor: Tomasz Holdowanski (mordazy_at_USUN-TO.friko2.onet.pl)
Data: Mon 31 Jan 2000 - 22:16:09 MET

Deep inside the Matrix, convinced that Mon, 31 Jan 2000 12:43:40 GMT
is the real date, rsokol_at_iname.com (Radoslaw Sokol) has written
something quite wise. But he wasn`t the one.

>Bo z kabelka może się zrobić linia długa i dysk będzie odbierał zupełnie
>inny sygnał, niż by się spodziewał. Co prawda w IDE odbić nie da się
>wyeliminować (bo nie ma prawidłowej terminacji na końcu linii, tak jak
>jest to w SCSI), jednak obciążenie elektroniką dysku na końcu kabla
>znacznie zmniejsza szumy, a jak rozewrzesz linie sygnałowe na końcu
>to uzyskasz idealne odbicia.

Ano wlasnie. Dlatego podpinajac dysk na srodek tasmy, zbedny kawalek
nalezy upierdzielic zaraz za sama wtyczka. Jesli ktos nie ma trzech
dyskow w kompie, to rozwiazanie ma same plusy. Po pierwsze znacznie
krotsza tasma a zatem droga sygnalow bez efektu linii dlugiej, po
drugie mniejszy burdel w kablach (jakby nie patrzec wiekszosc z nas ma
mini/miditower i 15-25 centymetrow szerokiej tasmy swoje zajmuje
:-))), po trzecie mniejsza gimnastyka, zeby to wszystko upchnac /
podlaczyc dysk. A ewentualna kieszen z drugim dyskiem na srodku tasmy
na drugim kanale, CD na koncu i wszyscy sa szczesliwi :-)))
Sadzanie dysku (zwlaszcza UDMA) na skroconej tasmie jest niezlym
rozwiazaniem dla podkrecaczy, ktorzy hulaja na FSB 83 MHz. Na
18-centymetrowej tasmie nawet moj Caviar 3,2 nie sprawia zadnych
problemow, mimo ze chodzi w UDMA na FSB 83 wlasnie.

Pozdrawiam,
Mordazy von BinHex.
Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu. Albo...

             mailto:mordazy_at_friko2.onet.pl.
        ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA
        NA OGOLNOSWIATOWY KATAKLIZM.