P II - blokada mnoznika ?

Autor: Łukasz (luckyl_at_polbox.com)
Data: Mon 31 Jan 2000 - 15:18:36 MET

Czesc,

Wszedzie czytam, ze procesory Pentium II maja blokade mnoznika i
jedynym sposobem ich podkrecenia jest zmiana taktowania
zew. szyny.

Ja mam plyte Biostar M6TBC Intel BX, ze zworkami gdzie moge
ustawic szyne tylko na 66 lub 100, a wiec odpada mozliwosc
wyboru wartosci posrednich np.75. Zmienilem wiec mnoznik
(z 4 na 4.5x66=300) i .... procesor dziala jak P II 300. Tak
wskazuja programy testujace i benchmarki (Norton Utilities,
3dMark, SiSoft Sandra), wzrost wydajnosci od 8-12%.
Zaznaczam, ze nie bylo zadnych problemow ze stabilnoscia itp.

W zwiazku z tym mam pytanie - jak to wlasciwie jest z
podkrecaniem P II? Czy moze mam jakas "specjalna serie"
tych procesorow (swoj procesor kupilem w sierpniu 98r)?

Pozdrawiam,
Łukasz.