Re: Peltier i woda - zrobione

Autor: ~Savag3R~ (savager_at_box43.gnet.pl)
Data: Mon 31 Jan 2000 - 11:36:24 MET

"Andrzej Duś Jr." napisał(a):

> Witam
>
> Po wielu "mekach" udalo mi sie zrobic wersje "beta" wodnego systemu
> chlodzenia do komputera. "Uzadzenie" przez ktore plynie woda wykonane jest z
> 2 radiatorow i kawalka blachy.

mozesz bardziej opisac ten wynalazek.
Jak dotad , robilo sie miedziane "pudeleczka" 50x50x20 + 2 rurki i wydajna
pompe.

> Wode popuje pompka akwaryjna o wydajnosci
> 400l/godz. Do tego wszystkiego zastosowalem peltierka. Roznica temperatury
> miedzy zimna strona modulu a temp. wody wynosi okolo 40 stopni C.
> Tymczasowo moja chlodnica pracuje na sucho, tzn. bez instalowania jej do
> procka (nie mam jeszcze zabezpieczenia przed skraplajaca sie woda). Na
> peltierku udaje mi sie uzyskac -25 stopniakow. Niestety po dluzszej pracy
> woda sie nagrzewa i temperatura podnosi sie do 10 stopni

co jest nie tak albo masz "kisznego" peltiera albo twoje chlodzenie jest takze
"kiszne"
ja na swoim sprzecie mam temp. od -15 do -10 C na ogniwie chlodzym celka 366_at_616

peltiera 40x40 chlodze coolerem Alpha ktory ma okolo .

> .
> Uzadzenie jest na razie proste. Podczas dalszej rozbudowy mam zamiar
> zajac sie chlodzeniem wody. Mozliwe iz bede sie staral ochlodzic wode do
> temp. minusowych.

moze jakas inna ciec ale nie wode!

> Na razie jednak uruchomie chlodnice w takej postaci w
> jakiej jest i postaram sie w poniedzialek rzucic info na grupe o wynikach
> schladzania proca.
>
> Pa pa :-)
>
> --

Savag3R