Peltier i woda - zrobione

Autor: Andrzej Duś Jr. (gogoad_at_dakom.home.pl)
Data: Sat 29 Jan 2000 - 23:35:56 MET

Witam

    Po wielu "mekach" udalo mi sie zrobic wersje "beta" wodnego systemu
chlodzenia do komputera. "Uzadzenie" przez ktore plynie woda wykonane jest z
2 radiatorow i kawalka blachy. Wode popuje pompka akwaryjna o wydajnosci
400l/godz. Do tego wszystkiego zastosowalem peltierka. Roznica temperatury
miedzy zimna strona modulu a temp. wody wynosi okolo 40 stopni C.
    Tymczasowo moja chlodnica pracuje na sucho, tzn. bez instalowania jej do
procka (nie mam jeszcze zabezpieczenia przed skraplajaca sie woda). Na
peltierku udaje mi sie uzyskac -25 stopniakow. Niestety po dluzszej pracy
woda sie nagrzewa i temperatura podnosi sie do 10 stopni.
    Uzadzenie jest na razie proste. Podczas dalszej rozbudowy mam zamiar
zajac sie chlodzeniem wody. Mozliwe iz bede sie staral ochlodzic wode do
temp. minusowych. Na razie jednak uruchomie chlodnice w takej postaci w
jakiej jest i postaram sie w poniedzialek rzucic info na grupe o wynikach
schladzania proca.

Pa pa :-)