Re: Co wybrać: Voodo3 3000 czy G400?

Autor: Tomasz Stafiński (jenot_at_mi5.org.uk)
Data: Mon 31 Jan 2000 - 09:24:55 MET

vertex <vertex_at_box43.gnet.pl> napisał:
> Masz male wymagania albo nie widziales jak ta gra chodzi na innych
> kartach....niekoniecznie v3. Zobacz chociazby TNT2 128. M64 i 32 bit to
> nieporozumienie.

Powiedz mi jak w UT albo Q3 zapuścić jakiś test?
Poza tym pokręciło mi się... bydle przestawiło się na 16bpp...
W 32bit w 800x600 dobrze śmiga tylko po podkręceniu proca
do 400. A OpenGL w UT to jakieś nieporozumienie... na 128MB
swapuje jak szalony.... nawet w 640x480...

> Wystarczy sciagnac raz. Tu kolega ma racje ze czestotliwosc wypuszczania sterow
> nVidii to jakis koszmar. Owszem , nowa edycja sterownikow poprawiajaca cos
> konkretnego to rzecz zrozumiala.

E tam.... ja wróciłem do Fachmana i jestem happy....

> No to superek....gry sie nie wieszaja....fajowo.....sorry za sarkazm ale
> posiadacze v3 gdy widza cos takiego to otwieraja szeroko oczy pytajac "a dlaczego
> mialyby sie wieszac"?

To samo ja mógłbym powiedzieć.... ale po doprowadzaniu do stabilności
Savage'a nie powiem (chociaż i to się udało - nie ma rzeczy niemożliwych).

Akurat w linuxie to jest Mesa i OpenGL (do API glide AFAIK bezpośrednio
dostępu nie ma...) obsługiwane oczywiście w 16 bitach....
ale i tu VooDoo traci przewagę... XServer 3.3.5 do TNT/GeForce z
modułem glx i MesaGL obsługuje już 32 bity i wysokie rozdzielczości.
Nie do końca co prawda obsługuje AGP (o ile wogóle), ale i VooDoo nie
jest tu wyjątkiem. Taka już uroda XFree 3.x.x. W 4.0 to się zmieni.

> Jancio

Pozdrawiam,

--
Tomasz Stafiński jenot_at_mi5.org.uk