Re: Procesor AMD K6-2

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Sun 30 Jan 2000 - 10:28:38 MET

Hi,

On Sat, 29 Jan 2000 16:12:20 +0100, Dentarg <dentarg_at_lublin.top.pl> wrote:

>Klient seti jest dosc dobrze optymalizowany na kazda platforme, mozna
>sobie porownac Alphe, x86, rozne risc itp ...

Ale jest zoptymalizowany pod x86 ogólnie, a zauważ, że K6 i pochodne
to RISCe jedynie emulujące x86. A więc kod zopytymalizowany pod Intela
emulowany przez K6 nie będzie tak wydajny jak ten sam kod zoptymali-
zowany pod kątem wydajności emulacji tegoż kodu.

Oczywiście jest to mocne uproszczenie, ale należy pamiętać o tym,
że K6 nie jest po prostu procesorem wykonującym rozkazy x86, ale
jest dość skomplikowaną jednostką na wejściu tłumaczącą kody x86
na swój własny kod maszynowy RISC, a dopiero potem to wykonującą.

>Ja nie mowie o RC5, nie moja wina ze ktos cienko napisac program do
>tego na RISCa ... a moze to jest na tyle skomplikowane ze RISC sobie
>nie radzi ?? (nie sadze).

Akurat w RC5 najważniejsza operacja w Intelach jest realizowana
sprzętowo, a w MIPSach i AMD (jak we wszystkich RISCach) jest
realizowana przez mikrokod lub musi być omijana (bo jej nie ma).
Dlatego MIPS z brakiem operacji wychodził tragicznie, a AMD z
emulacją poprzez mikrokod był co prawda szybszy od MIPSa, ale i
tak wolniejszy od Intela.

Tak samo może być i z SETI.

>Bo on nie ma optymalizacji pod SSE a ma pod 3dnow! ? Chyba w ostatnim
>readme cos takiego widzialem ...

Nie wiem. Kiedyś czytałem readme i nie pamiętam, żeby BladeEnc był
pod cokolwiek optymalizowany. Nie wiem nawet, czy obsługuje on MMX.

>dobry w tym co robisz ... moja siostra gra w gry, slucha mp3 (w tym
>czasie liczy sie SETI) wiec intel jest lepszy ... po za tym na AMD
>przestala dobrze dzialac karta muzyczna pod dosem ;((((

Mój brat też gra w gry i słucha MP3, wszystko to robi na K6-2 333
i mu to całkowicie wystarcza :) Karta muzyczna mu działa, bo specja-
lnie mu władowałem SB 16 PnP, który nie sprawia żadnych problemów :)

--
Pozdrowienia,