2 szybkie pytanka (dot.: ram i monitor)

Autor: Jacek Fiok (j.fiok_at_zodiac.mimuw.edu.pl)
Data: Wed 26 Jan 2000 - 09:10:31 MET

1. Mam w kompie takie kości (pochodzenie: TCH)

znaczek "F" z jakimis poziomymi paskami na gorze i na dole
oznaczenie Malaysia 81117822-A-100FM 9716 F90

co to za producent, jaki czas dostepu, czy sa PC100 (watpie, ale pytam na
wszelki wypadek). Dimm_ID milczy na ich temat (moze mam za stara wersje).

2. Kupilem sobie monitor 17'' Sony CPD-G200 (FD Trinitron).
I przyznam szczerze, ze mecza mi sie przy nim oczy - co jest moze o tyle
dziwne, ze na poprzedniej 15'' philipsa (z duuuzo gorsza ostroscia,
jasnoscia, kontrastem...) bylo OK, siedzialem duzo godzin przed nim i w
ogole. Byc moze ma tu znaczenie, ze odleglosc oczu od monitora sie nie
zmienila i wynosi ok. 30-40cm :)

Czy powinienem koniecznie siedziec dalej?
Czy powinienem kupić sobie może jakiś filtr?
Czy w dzisiejszych czasach filtry mają jeszcze rację bytu (plus, zważywszy,
że to jest niby jeden z najlepszych monitorów 17'').

Wdzięczen będę za odpowiedź i cc: na priva poproszę.

A przy okazji, powodzenia na sesji wszystkim biedakom takim jak ja ;-p

--
Jacek Fiok
j.fiok_at_zodiac.mimuw.edu.pl                      http://www.jfiok.capital.pl