Re: Czemu Win 98 nie uruchamia się?

Autor: Szczurek (szczurek_at_itots3.ch.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 25 Jan 2000 - 16:38:03 MET

Bartek napisał(a):

> Witam
> Mam problem z komputerkiem kiedy zainstaluje Win 98 i zaczyna się uruchamiać
> system to po jakimś czasie zatrzymuje się komputer "wiesza" i Win 98 nie da
> się uruchomić. Co może być przyczyną? A dodam jeszcze, że wcześniej działał
> Win 98 a teraz nie działa. Ale za to działają Win 95 i Win NT. Jeszcze wiem
> jedno czy możliwe jest że jest to wina czytnika CD-ROM bo kiedy odłączyłem
> zasilanie od tego urządzenia to WIN 98 się uruchomił. Czy jest to możliwe?
> Proszę o pomoc
> Dziękuję
> [...]

Sprawdz tasmy od Cdka, czy nie jest uszkodzona lub zle wlozona
(jezeli ostatnio cos grzebales na plycie glownej lub wyciagales CDka).
Szczegolnie jesli zle wlozyles tasmy to Winda nie ruszy.
Najlepiej upnij CDka osobno jako secondary master na osobnej tasmie na IDE2.
Jezeli wszystko jest ok to sprawdz samego CDka. Odlacz DMA w biosie.
Nie instaluj jego driverow (Winda ma swoje), jezeli juz sa to je wytnij
z config.sys. Sprawdz plik bootowania. Jezeli to nie pomoze to juz nic nie
wymysle. Moze inni grupowicze pomoga.
Pzdr.