Re: Czy BE6-II jest naprawde az tak zla?

Autor: Robert Kowalski (robert.kowalski_at_lama.org.pl)
Data: Fri 21 Jan 2000 - 13:35:09 MET

Użytkownik Paweł Ruta <mowglie_at_belar.mtl.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:MfWh4.46932$X3.986697_at_news.tpnet.pl...
> No wlasnie - czytajac liste o plytach abita mozna zyskac wrazenie, jakby
> wcale, nigdy i nikomu nie dzialalo, kontroler UDMA66 to tylko ozdoba,
ktorej
> strach ruszac, klopoty z SBLive!, dyskami i ogolnie wszytskim co mozliwe.
> Czy ta plyta to naprawde taki bubel, czy tez po prostu na liste pisza
tylko
> ci, ktorzy maja jakies problemy?
>
> Krotko - czy warto kupic te plyte dla konfiguracji dysk Fujitsu 17GB,
> SBLive, procek - celeron PPGA (trzeba bedzie przejsciowke kupic), riva
TNT2?

Ja mam coś takiego:

ABIT BE6 II, Celeron 300A_at_477, 128MB RAM, HDD IBM DPTA372050, Live!, DVD
Dxr3, Creative TNT2 Ultra, jeszcze miałem Voodoo2 ale zbyłem.
Moje wrażenia po przesiadce z ABIT BX6:
Testowany HDD 370910 na BX6 przez SiSoft Sandra osiągnął wynik ponad 13000.
Po przesiadce na BE6 i podpięciu pod UDMA66 osiągnął 7200!!!
Myślę jednak że Sandra ma jakieś problemy z pomiarem UDMA66.
Live niestety musiałem wsadzić na PCI 4 (licząc od lewej) ponieważ gryzł się
z kontrolerem UDMA66 który ma IRQ11
Teraz Live jest niebezpiecznie blisko (ze względy na możliwe zakłócenia
radiowe) karty graficznej.
Dekoder DVD Dxr3 dzieli IRQ11 z kontrolerem UDMA66 i działa bez problemu.
Nie udało mi się do tego zestawu dołożyć karty sieciowej Intel Express 100+
ze względy na konflikty IRQ.
Może dzięki możliwości ręcznego przydzielania IRQ w BIOSie dla
poszczególnych gniazd PCI mógłbym poradzić sobie z tymi problemami ale nie
chciało mi się grzebać.
Wczoraj robiłem test kopiowania dużego zdefragmentowanego pliku między dwoma
dyskami UDMA66 wpiętymi jako master na oddzielnych kanałach.
Pierwszy kanał to IBM DPTA 372050 drugi to IBM PJNA 371350.
Plik długości 1 073 709 000 bajtów kopiował się z pierwszego dysku na drugi
przez 425 sekund. Z drugiego na pierwszy natomiast 110 sekund.
Czy ktoś może dorobić do tego jakąś teorię?
Mi nie przychodzi nic sensownego do głowy.

--
Pozdrówka
Funky