Re: Wybor skanera

Autor: Wojtek H. (wkh_at_qad.com.pl)
Data: Thu 20 Jan 2000 - 17:18:08 MET

Witam!

Jacek Śliwa <jacintoo_at_poczta.onet.pl> napisal:

> Dzisiaj zaktualizowałem stronę. Tatry - z odbitek, Roztocze - z negatywów

> To chyba efekt dużej kompresji. Po zeskanowaniu w 300 dpi to taki obrazek
> (*.tif) ma ze 5 i wygląda naprawdę nieźle. Wrzucę przykładowo na stronę
> jedno zdjęcie powiększone. Będzie to Dolina Małej Łąki, ale uwaga! 258 kB.
> Miej też na uwadze to, że ostrość była ustawiana na środek zdjęcia i tam
> jest rzeczywiście ostro. A jeśli chodzi o sprzęt, to ZENIT TTL.

Bardzo wielkie dzieki za ta aktualizacje strony. Namawiam swoja firme na
zakup
skanera (i chyba bedzie to wlasnie 12000T). Slyszalem, ze to poprawiony
Plustek 9636T (m. in. polepszona ostrosc). Tym 9636T troche sie bawilem
i spodziewalem sie troche lepszych rezultatow z 12000T.
Ale fakt - to Roztocze juz troche lepsze. Zazdroszcze tych rosiczek.......
Nadal jednak wszystko miekkie. Ta Doline Malej Laki chetnie bym obejrzal.
Jesli przerzucasz modemem, mozesz sprobowac umiescic na stronie
tylko jakis fragment bez zbytniej kompresji - nie chce narazac na koszta.
Mysle, ze sporo osob mysli o zakupie jakiegos skanera, wiec skorzystam
nie tylko ja. Oczywiscie dla mnie to bedzie pewien etap - bede mial czas
na przemyslenie czegos na swoj (a nie firmowy) uzytek.

> Maksymalny obszar skanowania w trybie Transparency (Slajdy) to 3,8x3,8 cm

Super. To prawie jakby byl sredni obrazek.

Jeszcze raz dziekuje - Wojtek Hapanowicz.