Re: Wybor skanera

Autor: Jacek Śliwa (jacintoo_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 20 Jan 2000 - 16:00:18 MET

> Napisz - czy to skany z odbitek, negatywow, czy moze slajdow?

Dzisiaj zaktualizowałem stronę. Tatry - z odbitek, Roztocze - z negatywów

> Pierwszy oglad wykazuje slaba ostrosc - czy cos podkrecales
> w jakims fotoszkopie?

To chyba efekt dużej kompresji. Po zeskanowaniu w 300 dpi to taki obrazek
(*.tif) ma ze 5 i wygląda naprawdę nieźle. Wrzucę przykładowo na stronę
jedno zdjęcie powiększone. Będzie to Dolina Małej Łąki, ale uwaga! 258 kB.
Miej też na uwadze to, że ostrość była ustawiana na środek zdjęcia i tam
jest rzeczywiście ostro. A jeśli chodzi o sprzęt, to ZENIT TTL.

> Czy (takie kraza sluchy) ten skaner umozliwia skanowanie slajdow
> 6x6, czy tylko maly obrazek?

Maksymalny obszar skanowania w trybie Transparency (Slajdy) to 3,8x3,8 cm

> Jesli to skany z odbitek, to czy przypadkim nie byly to odbitki
> matowe (to niezbyt wlasciwa nazwa, ale tak sie mowi w labach)?

Różnie: Giewont, Dol. Małej Łąki i zdjęcia ludzi - błyszczące, reszta
matowe.

> Ta rozdzielczosc to interpolowana, sprzetowa 600?

Raczej sprzętowa. Mogę Ci podać parametry z instrukcji:
rozdz. 600x1200 dpi
rozdz. interpolowana 9600 dpi
kolor 36 bit
port drukarkowy