Re: HDD <8.2GB (17.2)

Autor: Dariusz Flaga (dflaga_at_elektron.elka.pw.edu.pl)
Data: Tue 18 Jan 2000 - 14:40:18 MET

> Mam jedno pytanie:
> mam BIOS z LBA ale nie widzi on calych 17.2 GB tylko 8.2 GB
> mysle ze pomoglo by przemapowanie go, tylko nie wiem jak to wyliczyc
> bo dysk ma 1683 cyl 16 glowic 63 sek.

Mozna to rozwiazac przez:
- update biosu
- instalacje disk managera (poszukaj na stronach ST)
- Linux, W98 (podobno widzi), ale wowczas z golego DOSa bedziesz
  mial tylko do 8,2G itp.

> jest jeszcze cos takiego LBA 33,689,328 nie wiem co to jest.

To jest liczba blokow (sektorow - 512 bajtow) dysku.
Inaczej mowiac przestrzen adresowa dla Twojego dysku w trybie LBA.

--
Pozdrawiam - Darek.
*  dflaga_at_elka.pw.edu.pl               *