Re: płyta pod AMD K6-3

Autor: Jacek Popławski (jp_at_ulgo.koti.com.pl)
Data: Sat 15 Jan 2000 - 20:18:01 MET

Tomasz Kopacz wrote:
>Nie znam K6-3, ale robiłem sporo obliczeń numerycznych (testy na K5,
>K6,Celeron, PII, teraz PIII). W obliczeniach całkowitoliczbowych
>różnic nie ma. Ale jak wchodzi w grę FPU.... Intel bił na głowę PIII.

czy są jakieś wiarygodne testy procesorów ? z tego co się zorientowałem,
to różne gazety - wcale nie związane z grami - podawały wydajność
procesora w fps kolejnych quaków... a tam FPU jest przecież jak najbardziej
znaczący...

>Druga sprawa - nie wiem jak w œwiecie Linux-a, ale narzędzia
>programistyczne NT/95 (zwłaszcza jakieœ niskopoziomowe debuggery,
>jakieœ nakładki na SQL itp) lubiš Intela. Nie, żeby na AMD (Czy
>cyrixie :) w ogóle nie działały. Po prostu zachowujš się _inaczej_. To
>trudno opisać.

rozumiem, że może chodzić o optymalizację i brak wykorzystania 3D-now
(własnie - czy jedynym sposobem na wykorzystanie tego będzie assembler
 lub gotowa biblioteka?), ale co to znaczy "zachowują się inaczej" ?

>Druga sprawa - testy wydajnoœciowe. Cięzko profilować na AMD aplikację
>tak, by sprawdzać jak działa wydajnie na Intelu....

pamiętam ten problem gdy pisałem demo na moim Cyrixie i zastanawiałem się
nad optymalizacją dla pentium :) ale to był assembler - czy optymalizacją
_kodu_ - a nie algorytmu - nie powinien zajmować się kompilator?

>A - i jeszcze jedno. Z moich doœwiadczeń, płyta główna jest jednym _z
>najważniejszych_ komponentów od których zależy wydajnoœć systemu.

problem w tym, że zupełnie nie wiem _czym_ różnią się płyty od siebie,
próbowałem wejść na stronę http://www.anandtech.com/, ale jak na razie
niczego poza index.html nie udało mi się ściągnąć (sobota, godzina 19, może
to dlatego)

>teraz tak. Ja bym kupował płyty producentów (w kolejnoœci od
>najlepszych, bez podziału na chipsety itp): Assus, ABIT, Intel, Aopen,
>Atrend.

asus (assus? w cenniku mam "asus") ma 3 lata gwarancji, ale jest drogi
jak diabli... BTW czy według ciebie lepiej kupić płytę AT czy wymienić
obudowę i kupić ATX? tzn. czy są jakieś zalety takiego rozwiązania...?

>Tomasz Kopacz

czyżbyś był autorem książki o C, czy to tylko zbieżność nazwisk? :-)