Odp: UDMA66 i UDMA33 w jednym staly domku...

Autor: Antoni Goryl (eegoryl_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Fri 14 Jan 2000 - 12:15:53 MET

> Czy macie jakies szczegolne doswiadczenia
> z kompami, w ktorych sa interface UDMA33
> i UDMA66 jednoczesnie (takie np. ABITY),
> zwłaszcza, jesli do wszystkich 4 zlacz IDE
> cos podpieto ?
> Jak sobie z tym radzi W98 i jego setup?
> Sam mam bardzo dziwne doswiadczenia
> z ASUSEM P3B-F + UDMA66 Promise
> i instalka W98..

Mam podobnie: Asus P3B-F + ATA66 WinFasta,
ale nie mam przekonania czy dysk rzeczywiście pra-
cuje w trybie UDMA66.
Pod Win98 se pl wydaje się, że wszystko w porządku,
system nie pracuje gorzej niż przed włożeniem karty,
ale pod DOSem ... Pod DOSem urządzenia powieszo-
ne na tym kontrolerze się czołgają. Po zapaści systemu
(co jak wiadomo bywa) NDD męczy dysk niemiłosiernie
długo, jak za starych czasów AT. Ghost, którym robię
dość często obraz partycji startowej męczy się z dyskiem
podpiętym do tego kontrlera ok. 40 min, wobec 14 min,
kiedy ten sam dysk jest podpięty do kontrolera na płycie.
Miałem też problemy z nagrywarką Yamaha 4001t podpiętą
do tego kontrolera - często zwisała, albo soft zgłaszał błędy
i płytki do kosza.
Opisane wyżej objawy występują niezależnie od tego, na ja-
kiej tasiemce urządzenie wisi.

Antoni Goryl
eegoryl_at_cyf-kr.edu.pl